مشخصات سامسونگ گلکسی Galaxy A73 5G+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی Galaxy A73 5G می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل Samsung Galaxy A73 5G "میان رده" جدید شرکت سامسونگ است که با چند ویژگی جدید روانه بازار شد. سامسونگ پنج‌شنبه هفدهم مارچ ۲۰۲۲ (بیست‌وششم اسفند ۱۴۰۰) از سه گوشی جدید در سری A محصولات خود رونمایی کرد از این رو مدل سطح بالای Galaxy A73 5G همراه با دو مدل دیگر در این سری ارائه شدند.

مشخصات سامسونگ گلکسی Galaxy A73 5G

صفحه نمایش و بدنه سامسونگ گلکسی A73 5G

سامسونگ گلکسی A73 5G به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از جنس Super AMOLED با وضوح فول HD plus مجهز است، اما نرخ رفرش آن به ۱۲۰ هرتز رسیده، همچنین این گوشی مجهز به صفحه نمایش با وضوح ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۳۹۳ پیکسل در اینچ و نسبت ابعاد آن ۲۰:۹ است. روشنایی صفحه نمایش آن ۸۰۰ نیت است.

روی این صفحه نمایش طبق روال جدید سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده این شرکت، با پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود. سامسونگ گلکسی A73 5G در سه رنگ مشکی، سبز و سفید ارائه شده است؛ این گوشی همچنان از استاندارد مقاومت IP67 برخوردار بوده و بدین‌ترتیب مشکلی برای غوطه‌ور شدن در آب شفاف (با زمان و عمق مشخص و از پیش تعریف شده) ندارد.

در طراحی سامسونگ گلکسی Galaxy A73 5G سنسور اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

دوربین سامسونگ گلکسی Galaxy A73 5G

گلکسی A73 5G مجهز به دوربین اصلی چهارگانه است. این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید، f/1.۸)، دوربین ۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید، f/2.2)، دوربین پنج مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)، پنج مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4) و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل (لنز واید، f/2.2) است. گلکسی A73 5G ضبط ویدئوهای حداکثر با کیفیت ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هرچند این گوشی از فوکوس خودکار بهره‌ای نبرده است، اما لنز ماکرو در ثبت عکس‌های بسیار نزدیک عملکرد خوبی دارد و می‌توانید از فواصل بسیار کم از سوژه عکاسی کنید. دوربین سلفی سامسونگ Galaxy A73 5G از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که عکس‌های خوبی ثبت می‌کند.

سخت‌افزار سامسونگ گلکسی Galaxy A73 5G

از نظر سخت افزاری این گوشی از تراشه اسنپدراگون Snapdragon 778G 5G است که با معماری ۶ نانومتری ساخته شده است. پردازنده اسنپدراگون 778G 5G یک پردازنده هشت هسته‌ای است که هر هشت هسته آن Kryo 670 هستند و حداکثر توان پردازشی آن‌ها ۱.۸ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 642L است که بسیار مناسب کارهای روزانه است.

حافظه داخلی سامسونگ Galaxy A73 5G از ۸/۲۵۶ گیگابایت، ۸/۱۲۸ گیگابایت و ۶/۱۲۸ گیگابایت رم تشکیل شده است که با پشتیبانی فوق‌العاده این محصول از کارت حافظه جانبی این گوشی را به یک تلفن همراه ارزان و ارزنده تبدیل کرده است که می‌توانید اطلاعات خود را روی آن نگه‌داری و بازهم حافظه اضافه در اختیار داشته باشید. سامسونگ A73 5G از سیستم اندروید ۱۲ استفاده می‌کند که قابلیت به‌روزرسانی دارد.

شبکه‌های ارتباطی سامسونگ گلکسی A73 5G

قابلیت اتصال به شبکه‌هایHSPA / LTE و بلوتوث نسخه ۵.۰, A2DP, LE از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی سامسونگ گلکسی A73 5G است.

باتری سامسونگ گلکسی A73 5G

سامسونگ گلکسی A73 5G دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپری است که به راحتی می‌تواند نیاز کاربران را در طول روز برطرف سازد و ویژگی مهم آن شارژر سریع ۲۵ واتی است که باعث می‌شود مدت زمان شارژ شدن تا حد چشمگیری کاهش یابد.

سیستم عامل سامسونگ گلکسی A73 5G

سامسونگ گلکسی A73 5G به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۲ با رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی One UI 4.۱ استفاده می‌کند. این گوشی نیز دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش (optical)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی و قطب‌نما است.

قیمت سامسونگ گلکسی A73 5G

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A73 5G با حافظه ۱۲۸ گیگابایت با رم هشت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۱۲ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A73 5G با حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم هشت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا سامسونگ گلکسی A73 5G بخریم؟

سامسونگ گلکسی A73 5G در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

اگر دوربین برای شما مهم بوده و قصد خرید A73 5G دارید بهتر است بدانید این گوشی عملکرد رضایت بخشی از نظر دوربین دارد، همچنین با خرید گوشی سامسونگ A73 5G یک باتری قدرتمندی را در این کلاس دریافت خواهید کرد. با خرید سامسونگ A73 5G شما در کلاس میان‌رده‌ها می‌توانید صاحب یک گوشی با طراحی مدرن و همچنین شوید.

سامسونگ گلکسی A73 5G با استقامت عالی باتری، نمایشگر نسبتاً خوب، عملکرد رضایت‌بخش دوربین اصلی، عملکرد سخت‌افزاری پذیرفتنی و باتری نسبتاً قوی همراه با شارژ دهی مناسب ازجمله ویژگی‌های گلکسی A73 5G است که همراه با قیمت مناسب، آن را به محصولی ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کنند.

کد خبر 616843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.