مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای بسیاری از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز کاربران شیائومی را به خاطر گوشی‌های مقرون به صرفه و سامسونگ را به خاطر گوشی‌های با طراحی مدرن و باکیفیت می‌شناسند. گوشی‌های میان رده با مشخصات فنی رضایت بخشی که دارد توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی میان رده POCO X3 PRO با گوشی سامسونگ Galaxy A52 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A52 از نظر دوربین

Galaxy A52

Xiaomi POCO X3 PRO

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی POCO X3 PRO را به دوربین چهارگانه مجهز کرده است که شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل سونی IMX 582 Quad-Bayer، لنز فوق عریض هشت مگاپیکسل و دو سنسور ماکرو و عمق سنج دو مگاپیکسل است. دوربین سلفی این گوشی دارای یک سنسور ۲۰ مگاپیکسل سامسونگ S5K3T2 است. این گوشی با دوربین اصلی خود قادر به ضبط فیلم‌های 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است و از رزولوشن 1080p‌ همراه با ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. لنز فوق عریض POCO X3 PRO به رزولوشن 1080p‌ و ۳۰ فریم بر ثانیه و لنز ماکرو به 720p و ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شود.

سامسونگ برای لنز اصلی Galaxy A52 به سراغ یک سنسور ۶۴ مگاپیکسل کواد بایر رفت است. این لنز دارای دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه ۱/۱.۷ اینچ است. لنز اولتراواید این گوشی سنسور ۱۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 است. در نهایت دو لنز دیگر ماکرو و تشخیص عمق این گوشی مجهز به سنسور پنج مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 است. سامسونگ برای این میان رده خود یک لنز سلفی ۳۲ مگاپیکسل در نظر گرفته است. این گوشی از سیستم اپتیکال ثابت‌سازی تصاویر یا OIS پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A52 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A52

Xiaomi POCO X3 PRO

چیپست

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

Qualcomm Snapdragon 860

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 640 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 12

تنوع حافظه

۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۲۵۶/۸

شیائومی برای POCO X3 PRO از تراشهQualcomm‌ با نام Snapdragon 860 با لیتوگرافی هفت نانومتری استفاده کرده است. پردازنده مرکزی این تراشه از هشت هسته قوی تشکیل شده است. این گوشی از یک هسته طلایی با حداکثر فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز و سه هسته طلایی با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز برخوردار است. چهار هسته دیگر این گوشی که برای پردازش‌های سبک تعبیه شده است، نقره‌ای و با بیشینه فرکانس ۱.۷۸ گیگاهرتز روانه بازار شده است. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 640 GPU است که امکان اجرا سنگین‌ترین بازی‌ها فراهم می‌آورد. شیائومی این گوشی را با حافظه رم شش یا هشت گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت از نوع حافظهUFS 3.1 تولید کرده است و در کنار این از پورت micro SD پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ برای Galaxy A52 نیز از تراشه Snapdragon 720G با لیتوگرافی هشت نانومتری استفاده کرده است که نسبت به تراشه که شیائومی در میان رده خود استفاده کرده است عملکرد ضعیف‌تری دارد. پردازنده مرکزی این گوشی از هشت هسته که متشکل از دو هسته طلایی با حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف نقره‌ای با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده است. در قسمت پردازنده گرافیکی هم گلکسی A52 عملکرد پایین‌تری نسبت به رقیبش دارد و از نسخه Adreno 618 GPU بهره می‌برد. سامسونگ این گوشی را با حافظه رم چهار، شش و هشت گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ به بازار عرضه کرده است که از درگاه micro SD نیز بهره می‌برد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

شیائومی POCO X3 PRO را با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 به بازار عرضه کرده است. سامسونگ برای Galaxy A52 از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 استفاده کرده که در تمامی میان‌رده‌های جدید این شرکت ارائه شده است.

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A52 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A52

Xiaomi POCO X3 PRO

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS LCD

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۷ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

شیائومی در POCO X3 PRO از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچ از نوع IPS LCD استفاده کرده است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰‌ است که نسبت ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی از HDR10 و Widevine L1 DRM پشتیبانی می‌کند و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش در حالت دستی ۴۵۸ نیت است و در حالت خودکار و زیر نور شدید این عدد به ۵۳۴ نیت می‌رسد.

سامسونگ در Galaxy A52 از نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED استفاده کرده، این نمایشگر ۸۴ درصد از پنل جلویی را در اختیار دارد. صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ با تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ و نسبت ۲۰:۹ است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و دارای حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A52 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A52

Xiaomi POCO X3 PRO

ابعاد

159.9x75.1x8.4 میلی‌متر

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

وزن

۱۸۹ گرم

۲۱۵ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

شیائومی بدنه POCO X3 PRO را از جنس پلاستیک براق طراحی کرده است. وزن این گوشی ۲۱۵ گرم و ابعاد آن برابر با 165.3x76.8x9.4 است. نمایشگر این گوشی حدود ۸۴.۶ درصد از پنل جلو را پوشش می‌دهد که با Gorilla Glass 6 محافظت می‌شود. دوربین سلفی گوشی در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است. شیائومی این گوشی را در رنگ بندی مشکی، آبی و برنزی عرضه کرده است. این گوشی دارای گواهینامه IP53 است که در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات باران آن را مقاوم کرده است.

سامسونگ در ساخت پنل پشتی Galaxy A52 از پلاستیک استفاده کرده است. این گوشی دارای وزن ۱۸۹ گرم و ابعاد 159.9x75.1x8.4 است. سامسونگ برای محافظت از این صفحه نمایش نسخه 5 Gorilla Glass را نظر گرفته است. نمایشگر این گوشی حدود ۸۴.۴ درصد از فضای جلویی را پوشش می‌دهد. گلکسی A52 از گواهی IP76 برخوردار است که در مقایسه با POCO X3 PRO بروزتر است. سامسونگ میان رده خود Galaxy A52 را در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش تولید کرده است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه POCO X3 PRO و Galaxy A52 از نظر باتری

Galaxy A52

Xiaomi POCO X3 PRO

ظرفیت

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

پنج هزار ۱۶۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۳۳ وات

شیائومی برای Poco X3 Pro از یک باتری با ظرفیت پنج هزار ۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. باتری این گوشی از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ Galaxy A52 به یک باتری چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز کرده است، همراه این گوشی یک شارژر ۱۵ وات ارائه می‌شود در حالی که این گوشی از شارژر ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 PRO و سامسونگ Galaxy A52

تا اینجا به مقایسه POCO X3 PRO با Galaxy A52 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. POCO X3 PRO دارای باتری و سخت افزاری قدرتمند است و Galaxy A52 سامسونگ از نظر صفحه نمایش و دوربین در جایگاه بالاتر قرار دارد. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 524472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    34 5
    عالی