چگونه در خانه سبزی خوردن بکاریم؟ + آموزش نحوه کاشت انواع سبزی معطر و آبیاری در آپارتمان

بذر هر نوع سبزی مانند تره، شاهی، پونه، ترخون، ریحان، جعفری، آویشن و برگ بو را در هر فصلی می توان در آپارتمان و گلدان کاشت. طریقه آبیاری و کاشت هر کدام از سبزی خوردن ها در گلدان بسیار مهم است.

به گزارش ایمنا، امروزه در بسیاری از خانه‌ها ترجیح می‌دهند که سبزی را خودشان در منزل بکارند چراکه هم طعم و مزه بهتری دارد و هم نحوه آبیاری آن مناسب است و هر زمان که بخواهند، می‌توانند به سبزی خوردن دسترسی پیدا کنند تا در کنار وعده‌های غذایی خود مورد استفاده قرار دهند.

نحوه کاشت ریحان از طریق بذر در گلدان

لازم است از قبل گلدان مناسبی برای این کار انتخاب کنید سپس مقداری بذر ریحان که سالم و خوب است را تهیه کنید و یک روز قبل از اینکه بکارید، در آب ولرم بریزید تا تورم پیدا کنند. گلدان مورد نظر خود را تا ارتفاع ۱۵ سانتی متر از خاک باغچه و خاک برگ پر کنید. پس از اینکه بذرها را از آب درآوردید، آنها را روی پارچه‌ای قرار دهید و منتظر بمانید تا نم آنها گرفته شود. پس از آن، بذرها را در عمق یک سانتی متری با فاصله ۱۵ سانتی متر بکارید سپس روی آنها را با کمی خاک بپوشانید. حالا نوبت آن رسیده است که روی گلدان را با استفاده از روزنامه‌ای بپوشانید. گلدان خود را هر روز آب دهید به این ترتیب که دو تا چهار بار روی آن آب بریزید. در این مرحله گلدان را به مدت دو تا پنج روز در مکان گرمی قرار دهید و صبر کنید تا ریحان‌ها جوانه بزنند. پس از جوانه زدن هر روز به آن آب دهید تا از خشک شدن خاک گلدان جلوگیری شود. هنگامی که یک بار ریحان‌ها را چیدید دوباره رشد می‌کنند و می‌توانید مجدداً مورد استفاده قرار دهید.

چگونه در خانه سبزی خوردن بکاریم؟ + آموزش نحوه کاشت انواع سبزی معطر و آبیاری در آپارتمان

طرز کاشت برگ بو در خانه

گلدانی بردارید و درون آن را کوکوپیت، خاک برگ و ماسه بریزید سپس بذر برگ بو را در آن بکارید. در مرحله بعد، گلدان را در مکانی که هوا در گردش است، بگذارید. هنگامی که احساس کردید سطح خاک گلدان تا حدودی خشک شده است، به آن آب دهید.

طریقه کاشت جعفری در خانه

پس از اینکه بذرهای جعفری را یک شب در آب خیساندید، بذرها را در صافی بریزید و آب اضافی آن را بگیرید تا کاملاً خشک شوند. سپس در گلدانی خاک لومی شنی با خاک برگ بریزید. پس از اینکه خاک را مرطوب کردید، بذرها را با فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بکارید. آنها در عمق ۶ تا ۸ میلی متر از خاک باید کاشته شوند. بذرهای جعفری به نور کم نیاز دارند.

نحوه کاشت شاهی در خانه

بذرهای شاهی را ۲۴ ساعت در آب بگذارید سپس درون گلدانی، ترکیبی از کوکوپیت و پیت ماس را بریزید و بذرها را در عمق نیم سانتی متری خاک بکارید. حالا روی آن را با کمی خاک بپوشانید. تا زمانی که بذرها سبز شوند، خاک را مرطوب نگه دارید.

چگونه در خانه تره بکاریم؟

ابتدا بذرهای تره را در آب قرار دهید و منتظر بمانید تا متورم شوند. سپس آب آنها را با استفاده از پارچه‌ای بگیرید. مقداری خاک باغچه با کمی کود طبیعی یا کود ریز مغذی را درون گلدانی بریزید و آن را مخلوط کنید. سپس خاک را مرطوب نگه دارید و بذر تره را با فاصله روی سطح خاک بپاشید. در مرحله بعد، مقداری از کود طبیعی را با ماسه ترکیب کنید و روی آنها بریزید. فراموش نکنید که به بذرهای خود آب دهید.

نحوه کاشت پونه در گلدان

دوساقه از پونه را درون آب قرار دهید و منتظر بمانید تا ریشه دهند. سپس آن را در گلدان مورد نظر خود بکارید. گلدان شما بهتر است در پشت پنجره قرار بگیرد.

چگونه در خانه سبزی خوردن بکاریم؟ + آموزش نحوه کاشت انواع سبزی معطر و آبیاری در آپارتمان

نحوه کاشت ترخون در خانه

ترکیبی از خاک باغچه و هوموس پوسیده را تهیه کنید و درون گلدان خود بریزید. پس از اینکه خاک را به مقدار کم مرطوب کردید، گودالی که عمق ۵ تا ۸ سانتی متر دارد را درست کنید. ریشه یا قلمه ساقه‌ای که دارید را داخل گودال بگذارید و آن را محکم کنید. سپس آن را آبیاری کنید و آن را در جایی که نور زیادی وجود دارد، قرار دهید.

طریقه کاشت مرزه در منزل

پس از اینکه درون گلدان مورد نظر خود خاک مناسب ریختید، سوراخ‌هایی را به عمق نیم سانتی متر و در فاصله دو تا ۵ سانتی متر از هم قرار دهید و بذر مرزه را درون آن قرار دهید. سپس روی آن را خاک بریزید و در قسمت نورگیر خانه خود قرار دهید.

نحوه کاشت آویشن در گلدان

در ابتدا گلدان متوسطی بردارید و داخل آن را خاک مناسب بریزید. در این مرحله بذرها را در عمق نیم سانتی متری و به فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر به صورت متراکم بکارید. پس از کاشتن نوبت به آبیاری می‌رسد. گلدان خود را پشت پنجره قرار دهید.

کد خبر 616736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.