شاخص های تربیت دانش آموز در تراز انقلاب

امام جمعه موقت اصفهان نوجوانان و جوانان را مسئولان، مدیران و خدمت‌گذاران آینده نظام دانست و گفت: همین دانش‌آموزان امروزی هستند که در آینده وارد دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراتر از آن خواهند شد بنابراین زیربنای آموزش و پرورش آنها مدارس است که هر چه در آن سرمایه‌گذاری شود به جا و درست هزینه شده است.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب بر نقش دانش آموزان شاخصه دانش آموز در تراز انقلاب اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های بسیار مهم دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی این است که عارف به زمان خود و حوادثی که در اطراف آنها شکل می‌گیرد باشند.

وی یکی از نیازهای دانش‌آموزان را معرفی الگوهای مناسب دانست و افزود: رهبران دینی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که دانش‌آموز در سن کودکی و نوجوان قرار دارند که ذهن و اندیشه آنها در حال شکل‌گیری و شکوفایی است بنابراین نیاز به یک الگوی مناسب دارد.

امام جمعه موقت اصفهان دریافت اخبار حوادث و جریانات سیاسی که در جامعه رخ می دهد از منابع درست و صحیح را یکی دیگر از نیازهای دانش‌آموزان معرفی کرد و گفت: دریافت این اخبار از منابع درست باعث می‌شود که آنرا در درون خود تجزیه و تحلیل کند و بتواند با اندیشه خود آنها را در کنار یکدیگر بگذارد و در مسیر درست حرکت کند.

شهید فهمیده؛ دانش‌آموز در طراز انقلاب

وی هوشیاری دانش‌آموزان در دوران انقلاب و پس از آن را به فال نیک گرفت و ادامه داد: دانش‌آموزان ما همیشه هوشیار بودند و با وجود بمباران‌های تبلیغاتی دشمن هوشیاری خود را حفظ کردند، وظیفه‌ای که معلمان و نظام آموزشی ما به عهده دارد این است که بتواند در این مسیر دانش‌آموزان و نوجوان را که در موقعیت شکوفایی فکر و اندیشه هستند را شکل دهند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به نمونه‌هایی مانند شهید فهمیده در دانش‌آموزان طراز انقلاب تاکید کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب این بود که رهبر ما چنین فردی است و این به معنای الگوگیری از فکر و اندیشه در گام نخست، سپس تجزیه و تحلیل حوادث جامعه و وارد عمل شدن است.

وی درباره وظایف مسئولان درباره بصیرت افزایی در برابر جوسازی‌های رسانه ای گفت: معلمان به ویژه کسانی که در نظام آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند باید به این موضوع توجه کنند که از نظر زمانی یک دانش‌آموز بیشتر زمان خود را در مدرسه می‌گذرانند و بخش زیادی از فعالیت روزانه کودکان و نوجوانان در محیط آموزشی و در ارتباط با معلم و مدیران است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر وظیفه نظام آموزشی در اکتفا نکردن به پرکردن حافظه نسل جدید خاطرنشان کرد: اگرچه خانواده در تربیت دانش‌آموزان نقش‌آفرین است اما نظام آموزشی ما مسئولیت بسیار خطیری دارد که همزمان با شکل‌گیری شخصیت جوانان و نوجوانان و شکوفا شدن فکر و اندیشه آنها، بصیرت و معرفت افزایی در سطوح مختلف را نیز به این دانش‌آموزان منتقل کند.

لزوم سرمایه‌گذاری در نظام آموزشی

وی توجه بیشتر به الگوهای خاصی که در نظام دینی وجود دارد را در این زمینه راهگشا دانست و افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که دانش‌آموز بتواند از فرصتی که در نظام آموزشی برای او ایجاد شده است برای پیشبرد اهداف انقلاب کشور در عرصه‌های گوناگون و زندگی خود استفاده کند و انجام این مسئولیت بر عهده مدیران و مسئولان نظام آموزشی ما است.

حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی و روش‌های بزرگان در تعلیم و تربیت اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به شکل مبسوط در این زمینه مطالب مهمی فرمودند که به عنوان یک منشور برای آگاهی‌رسانی و برخورد درست با دانش‌آموزان در موقعیت حساس کنونی راهگشا خواهد بود.

وی نوجوانان و جوانان را مسئولان، مدیران و خدمت‌گذاران آینده نظام اعلام کرد و ادامه داد: همین دانش‌آموزان امروزی هستند که در آینده وارد دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراتر از آن خواهند شد بنابراین زیربنای آموزش و پرورش آنها مدارس است که هر چه در آن سرمایه‌گذاری شود و نمایندگان مجلس بودجه در اختیار نظام آموزشی قرار دهند نه تنها به هدر نرفته بلکه به جا و مناسب هزینه شده است.

کد خبر 616626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.