سرانه ورزشی زنان در جامعه کم است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سرانه ورزشی زنان در جامعه کم است، گفت: توجه جامعه به مقوله ورزش، به‌طور قطع سلامت افراد آن جامعه را نیز در پی خواهد داشت، لذا باید در شهر ما به این موضوع مهم به‌ویژه ورزش و سلامت زنان نگاه ویژه شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص رویدادهای ورزشی محلی ویژه زنان اصفهانی، اظهار کرد: در راستای مسئله محله‌محوری که یکی از اولویت‌های مهم این دوره مدیریت شهری و شورای ششم است، مسابقات محلات نیز مورد توجه قرار گرفت و جام‌های محلی در مناطق مختلف استان برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا هفته گذشته اختتامیه مسابقات والیبال محلات در منطقه دو برگزار شد، همچنین در یکی از ورزشگاه‌های منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از حدود ۵۰ نفر از زنان و دختران مدال‌آور و افتخارآفرین که در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح ملی یا بین‌المللی مقام کسب کرده بودند، دعوت و تجلیل شد که این مسئله باعث می‌شود به واسطه تشویق صورت گرفته، شهروندان سایر محلات نیز بیشتر به ورزش روی آورند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در سایر مناطق نیز به ورزش بانوان نگاه ویژه‌ای شده است، البته با توجه به اینکه سرانه ورزشی زنان در جامعه کم است و پس از شیوع کرونا این قشر از جامعه کمتر به مقوله ورزش پرداخته‌اند، باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه توجه جامعه به مقوله ورزش، به‌طور قطع سلامت افراد آن جامعه را نیز در پی خواهد داشت، لذا باید در شهر ما به این موضوع مهم به‌خصوص ورزش و سلامت زنان نگاه ویژه شود، گفت: البته در تعدادی از مناطق امکانات کمتری وجود دارد که امیدواریم با برقراری عدالت منطقه‌ای در توسعه زمین‌های ورزشی و به دنبال آن عدالت جنسیتی، زنان بیشتر بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند.

کلاهدوزان ادامه داد: در ایام پیش‌رو مسابقاتی برای زنان در نظر گرفته شده و در حال برنامه‌ریزی است تا مسابقات محلی و جام‌های دیگر نیز برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای ورزشی «مولای عرشیان» و «بانوی قدسیان»، تصریح کرد: این رویدادها هر ساله برگزار می‌شود و در قالب آن تیم‌های ورزشی محلات در مناطق مختلف شهرداری به رقابت می‌پردازند که جزو نقاط قوت شهر اصفهان محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: لیگ‌های محلات به بلوغی برسد که ورودی‌های جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان از لیگ‌های محلی باشد.

کد خبر 616558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.