مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مسیرهای پرتکرار خود را در «به‌همراه» ثبت کنید و جایزه بگیرید»، «شهرداری برای حذف فساد، از درآمدهای میلیاردی چشم‌پوشی کرد»، «"گل‌ها" مشکلات ترافیکی "روشن‌دشت" را کاهش می‌دهد»، «مرز اصفهان و خمینی‌شهر ساماندهی می‌شود»، «سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه در اصفهان برگزار می‌شود / اجرای ۲۰ نقطه میراث ماندگار در شهر»، «تکمیل حلقه چهارم ترافیکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است»، «‌به توصیه‌های رهبری درباره آب اصفهان عمل نشد!»، «تحقیق و تفحص شهرک شهید کشوری به کجا رسید؟»، «بیمه و حفظ کرامت کارگران فصلی مورد توجه قرار گیرد / بازآفرینی بافت فرسوده محلات اصفهان» و «هم‌گرایی اقناعی راه خروج از تله تولید نفرت و شکاف در جامعه است / کنترل راهبرد بی‌ثبات‌سازی» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

مسیرهای پرتکرار خود را در «به‌همراه» ثبت کنید و جایزه بگیرید

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت بهتر خدمات حمل‌ونقل عمومی، مسیرهای پرتکرار به محل کار یا تحصیل خود را در سامانه «به‌همراه» ثبت کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز این طرح شامل پنج دستگاه دوچرخه و ۱۰۰ عدد کارت شارژ «اصفهان‌کارت» بهره‌مند شوند.

شهرداری برای حذف فساد، از درآمدهای میلیاردی چشم‌پوشی کرد

مهدی سلطان‌آقایی، مدیرکل حوزه شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های «شفافیت و ارتقای سلامت اداری»، «سوت‌زنی» «حذف توافقات» و سامانه اصنو (سرا ۱۰)، گفت: باید بپذیریم برخی افراد منافعی داشته‌اند که با اجرای این طرح‌ها از بین رفته است، از این‌رو یکی از دلایلی که آن‌ها به دنبال مجاب کردن شهرداری مبنی بر بی‌فایده بودن اجرای طرح‌های شهرداری در این دوره مدیریت شهری هستند، حفظ همین منافع است.

وی ادامه داد: شهرداری این کلان‌شهر برای حذف فساد، از درآمدهای میلیاردی چشم‌پوشی کرد.

«گل‌ها» مشکلات ترافیکی «روشن‌دشت» را کاهش می‌دهد

محسن زمانی، سرپرست منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به احداث بلوار گل‌ها حدفاصل انتهای خیابان ولی‌عصر (عج) در شهرک روشن‌دشت تا بلوار رضوان، گفت: اجرای این پروژه ۲۱ میلیارد تومان هزینه دارد و آزادسازی آن انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان گل‌ها، اضافه کرد: احداث بلوار گل‌ها واقع در شهرک روشن‌دشت در دستور کار منطقه چهار قرار گرفته است و پس از اجرای فاز طراحی، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مرز اصفهان و خمینی‌شهر ساماندهی می‌شود

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیابان شهدای غربی، مرز بین این منطقه و محدوده خمینی‌شهر است که تا پایان امسال ساماندهی می‌شود، گفت: در سال جاری زیباسازی، پیاده‌روسازی و رفیوژ میانی این خیابان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: خیابان شهدای غربی، به‌صورت یک لاین و خاکی بود که با پیگیری‌های انجام شده در چند ماه اخیر با دو باند رفت و برگشت به بلوار تبدیل شد.

سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه در اصفهان برگزار می‌شود / اجرای ۲۰ نقطه میراث ماندگار در شهر

حمید قنادنیا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه بهمن‌ماه امسال برای نخستین‌بار در این کلان‌شهر با بهره‌مندی از ظرفیت خواهرخوانده‌ها برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های زیباسازی حال مردم را خوب می‌کند، اما اجرای آن در شهری مانند اصفهان که هنر و روحیه هنری با تاریخ آن عجین شده، سخت است، ادامه داد: در شهر اصفهان با شهروندانی روبه‌رو هستیم که هنرمند هستند و هر کاری را نمی‌شود برای آنها انجام داد، زیرا سواد بصری اصفهانی‌ها بسیار زیاد است.

تکمیل حلقه چهارم ترافیکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حلقه چهارم ترافیکی اصفهان اکنون یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است و باید این حلقه هرچه سریع‌تر تکمیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به توصیه‌های رهبری درباره آب اصفهان عمل نشد!

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به اصفهان در سال ۱۳۸۰، گفت: امیدواریم مسئولان امروز توصیه‌هایی را که آن روز مقام معظم رهبری در حوزه آب داشتند، بشنوند.

تحقیق و تفحص شهرک شهید کشوری به کجا رسید؟

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تراکم و کد ارتفاعی در شهرک شهید کشوری، گفت: این شهرک مصوبه کد ارتفاعی ندارد و باید مصوبه شورای عالی یا کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شود که هنوز ابلاغ نشده است، به همین دلیل شهرداری در این دوره تاکنون هیچ‌گونه پروانه ساختمانی صادر نکرده است.

بیمه و حفظ کرامت کارگران فصلی مورد توجه قرار گیرد / بازآفرینی بافت فرسوده محلات اصفهان

منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم، باید نسبت به مشکلات عدیده کارگران فصلی اقدام شود. در این زمینه باید به سمتی برویم که لایحه‌ای برای ارتقای مهارت و حفظ کرامت این افراد و بیمه آنها آماده شود.

هم‌گرایی اقناعی راه خروج از تله تولید نفرت و شکاف در جامعه است / کنترل راهبرد بی‌ثبات‌سازی

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ابعاد رسانه‌ای حوادث اخیر، گفت: اتفاقی که اکنون در کشور با آن روبه‌رو هستیم جنگ ترکیبی همه‌جانبه بوده که هدف اصلی این جنگ، تهدید امنیت و سلامت روانی شهروندان است، یعنی اگر در عرصه جنگ‌های سخت گذشته زیرساخت‌ها و حتی جان شهروندان کشوری مورد تهاجم بود اکنون ممکن است در جنگ‌های ترکیبی جدید، جسم شهروندان یک کشور مورد تهاجم، سالم باشد، اما آسیب روانی که به جسم مردم وارد می‌شود به مراتب جدی‌تر، خطرناک‌تر و غیرقابل جبران است.

کد خبر 616472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.