اپلای با مدرک مجازی ممکن است؟

کشور کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل در جهان است. تحصیل مجازی یا آنلاین این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است تا به راحتی در رشته‌ی مورد نظر تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور به دنبال آن هستند تا بتوانند به صورت حضوری یا آنلاین نسبت به تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات این کشور اقدام کنند. در حال حاضر در بیشتر دانشگاه‌های کشور کانادا، پذیرش مجازی انجام می‌شود. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست دانشجو برای زندگی و ادامه تحصیل به کشور کانادا سفر کند.

اما آیا با مدرک مجازی دانشگاه‌های کشور کانادا آشنایی دارید؟ اعتبار این مدارک چقدر است؟

در ادامه این بلاگ با ما همراه باشید تا با مدرک مجازی دانشگاه‌های کشور کانادا بیشتر آشنا شوید.

مدرک مجازی چیست؟

برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آموزش از راه دور ارجحیت بسیار بالایی دارد. بسیاری از دانشجویان توانایی مالی زندگی در این کشور را ندارند از این رو نمی‌توانند از پس هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی برآیند. به همین دلیل به سمت آموزش مجازی روی می‌آورند. بدین ترتیب علاوه بر اینکه در کنار خانواده خود هستند، مشغول به کار هستند و با هزینه کمتر مدرک مجاری خود از دانشگاه‌های کانادا کسب می‌کنند.

البته تحصیل مجازی و غیرحضوری در این کشور علاوه بر اینکه مزایای بسیاری دارد، با معایب بسیاری هم همراه می‌باشد. نبود ارتباط مستقیم دانشجو با اساتید یکی از مهم‌ترین معایب تحصیل مجازی در دانشگاه‌های این کشور است. این مدل تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویانی که خودکفا هستند بسیار معقول و مناسب است.

اعتبار مدرک مجازی دانشگاه ها چقدر است؟

اعتبار مدرک مجازی دانشگاه‌های کانادا به دلیل غیرحضوری و آنلاین بودنشان کمتر از مدارک حضوری است. اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دانشگاه‌های ارائه دهنده مدارک مجازی در صورتی که قانونی و مجاز باشند، مدارک آن‌ها هم از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. مجازی بودن دانشگاه‌ها نمی‌تواند دلیلی بر عدم اعتبار آن‌ها باشد. بدین ترتیب هیچگونه تفاوتی بین مدرک مجازی و مدرک حضوری وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر دانشگاه‌های فردریکتون، لانسبریج، مریتوس از دانشگاه‌های مجازی کشور کانادا هستند که مدرک تحصیلی مجازی آن‌ها از اعتبار بالایی برخوردار است.

آیا امکان اپلای کانادا با مدرک مجازی وجود دارد؟

همانطور که در بخش قبل عنوان کردیم، مدارک مجازی از اعتبار بالایی برخوردار هستند. از این رو می‌توان برای اخذ اقامت تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور با مدرک مجازی اقدام به اپلای کانادا کرد.

دوره‌های تحصیلی آموزش مجازی دانشگاه‌های کشور کانادا کدامند؟

در دانشگاه‌هایی که به صورت آنلاین و غیرحضوری دانشجو می‌پذیرند، تقریبا تمامی رشته‌ها را به صورت آنلاین آموزش می‌دهند. البته این موضوع شامل حال دوره‌های عملی که آزمایشگاه و کارگاه دارند یا دوره‌های پزشکی نمی‌شود. این دوره‌ها در لیست استثنا قرار دارند. در حال حاضر رشته‌های مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، هنرهای عمومی، علوم اجتماعی و... به صورت آنلاین و غیرحضوری تدریس می‌شود. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی نوع رشته خود را با توجه به نام دانشگاه و ارائه غیرحضوری و آنلاین آن رشته بررسی کنید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

اپلای با مدرک مجازی ممکن است؟

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا : برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف و اخذ ویزای تحصیلی باید مدارکی که در فهرست زیر نام برده‌ایم را آماده کنید.

  • اسکن شناسنامه همراه با ترجمه
  • اسکن شناسنامه ترجمه شده همسر و همراهان
  • ترجمه رسمی مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهد نامه مالی
  • اصل و اسکن پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس ۵×۳ پشت نویسی شده
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • بیمه نامه معتبر
  • نامه تمکن مالی
  • استادی پلن
  • پذیرش از دانشگاه
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf
  • گواهی صورت حساب بانکی ۴ ماه اخیر قبل از تقاضا
  • اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

کلام آخر

در این بلاگ تمام تلاش خود را کردیم تا در رابطه با تحصیل مجازی و آنلاین در کشور کانادا، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما هم قصد کار، تحصیل و زندگی در این کشور را دارید بهتر است با تحقیق و آگاهانه در رابطه با این موضوع اقدام کنید. بدین منطور می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور کانادا و اپلای تحصیلی بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا با تیم کن اپلای در ارتباط باشید. برای ارتباط با کارشناسان و مشاوران کن اپلای و بهره‌مندی از مشاوره رایگان می‌توانید به وب‌سایت کن اپلای مراجعه کنید.

کد خبر 616422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.