صنعت گردشگری متناسب با شرایط یزد تقویت می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه امروزه گردشگری به اصلی‌ترین منبع درآمدی بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان تبدیل شده است، گفت: صنعت گردشگری متناسب با شرایط یزد تقویت می‌شود.

عزیزالله سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحثی که امروزه در هر جامعه‌ای مطرح است و ملاک بسیاری از مسائل دیگر محسوب می‌شود، اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام نقاط جهان حرف اول را در مباحث مختلف می‌زند، تصریح کرد: اگرچه سایر بخش‌ها نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و اهمیت زیربنایی دارد، اما امروزه اقتصاد به دلیل اینکه به طور مستقیم با زندگی مردم و اداره کشور مرتبط است، یکی از مباحث جدی همه دولت‌ها است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: با بررسی وضعیت کشورهای مختلف، حتی کشورهای پیشرفته صنعتی که حرف اول صنعت جهان را می‌زنند، می‌بینیم که بالاترین درآمد آن‌ها از بخش صنایع نیست، بلکه تکیه اصلی خود را بر صنعت گردشگری و توریسم قرار داده‌اند و به همین دلیل امروزه بحث گردشگری و توریسم در رأس مباحث اقتصادی به حساب می‌آید و بیشترین میزان اشتغالزایی را داشته است.

وی ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری دارد و یزد نیز در میان استان‌های کشور، جزو بالاترین ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعی، تاریخی، مذهبی و دیگر عرصه‌های گردشگری است.

سیفی با اشاره به اینکه ثبت جهانی یزد یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این شهر در حوزه گردشگری است، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری علاوه بر اینکه هیچ نوعی از آلایندگی ندارد، زمینه درآمدزایی بسیار خوبی را به همراه ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم می‌آورد و همین موضوع مزیت بسیار بالایی است که سبب شده است کشورهای مختلف به آن سوق پیدا کنند.

کد خبر 616401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.