رصد تخلفات ساختمانی با سامانه هوشمند هوایی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد با بیان اینکه رصد تخلفات ساختمانی به دلیل پراکندگی شهر بسیار دشوار و پرهزینه است، گفت: تخلفات ساختمانی با سامانه هوشمند هوایی رصد می‌شود.

مهدی فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری یزد توجه ویژه‌ای به بحث هوشمندسازی فعالیت‌ها و خدمات دارد، اظهار کرد: شهرداری یزد امروز در کشور به عنوان یکی از شهرداری‌های پیشرو در حوزه هوشمندسازی و شهر هوشمند شناخته می‌شود.

وی به حضور شهرداری یزد در نمایشگاه شهرهای هوشمند و معرفی دستاوردهای و اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در ایام شیوع کرونا نمایشگاه شهرهای هوشمند برگزار نشده بود، استقبال خوبی از نمایشگاه امسال شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که مجموعه مدیریت شهری در این خصوص انجام داده، مربوط به سامانه هوشمند شناسایی ساخت‌وسازها است.

فلاح با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری‌ها نظارت بر ساخت‌وسازها در مجموعه شهر است، تاکید کرد: شهرداری به عنوان متولی صدور مجوز برای ساخت‌وسازها، وظیفه سنگینی در حوزه نظارت برعهده دارد.

وی تصریح کرد: گستردگی یزد زیاد و رصد تمام شهر به صورت سنتی دشوار و هزینه‌بر بود، به همین منظور سال گذشته سامانه‌ای طراحی و اجرا شد که به وسیله آن می‌توان با کمترین هزینه و درصد خطا، هر ساخت‌وساز و اتفاقی که در این حوزه رخ می‌دهد را به صورت کاملاً هوشمند رصد کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: یکی از مزیت‌های این سامانه این است که تمام مناطق سطح شهر را به صورت کامل تحت پوشش قرار می‌دهد و سرعت و کیفیت بالا و هزینه پایین‌تری دارد.

فلاح با بیان اینکه به‌روزرسانی این سامانه هریک ماه انجام می‌شود، افزود: با راه‌اندازی این سامانه، هرگونه تخلفی در حوزه ساختمان‌سازی به همکاران ما گزارش می‌شود تا اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 616391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر المدرسی FI ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام کاش جناب فلاح می‌فرمودند که پیمانکار چهارصد میلیون تومان گرفته و با اینکه هشت ماه از سال گذشته یک ساخت و ساز جدید هم تحویل نداده