سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه در اصفهان برگزار می‌شود/اجرای۲۰ نقطه میراث ماندگار در شهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه بهمن‌ماه امسال برای نخستین‌بار در اصفهان با بهره‌مندی از ظرفیت خواهرخوانده‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید قنادنیا امروز _سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اواخر سال ۱۳۶۸ مدیریت زیباسازی در حوزه خدمات شهری شکل گرفت و طی این سال‌ها پروژه‌هایی همچون طراحی حاشیه زاینده رود و آثار فاخری در حوزه نماد و مجسمه با مشارکت مجسمه سازان برتر کشور در فضاهای شهری اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌های زیباسازی حال مردم را خوب می‌کند، اما اجرای آن در شهری مانند اصفهان که هنر و روحیه هنری با تاریخ آن عجین شده، سخت است، ادامه داد: در شهر اصفهان با مردمی روبرو هستیم که همه هنرمند هستند و هر کاری را نمی‌شود برای آنها انجام داد، زیرا سواد بصری اصفهانی‌ها بسیار زیاد است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته تدوین هندسه حرکتی سازمان رقم خورد، ادامه داد: بر این اساس اهداف خرد، کلان، چشم‌انداز و بیانیه سازمان شکل گرفت تا سازمانی پیشرو، خلاق و پویا داشته باشیم و تا سال ۱۴۰۵ به مرجع هنری کشور تبدیل شویم.

قنادنیا با بیان اینکه تاکنون سمپوزیوم و رخدادهای خوبی در این سازمان برگزار شده است، افزود: در این راستا سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه برای اولین بار در اصفهان بهمن‌ماه امسال با بهره‌مندی از ظرفیت خواهرخوانده‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان ذی‌نفعان خود را بر اساس هندسه حرکتی در سه گروه مردم و گردشگران، هنرمندان و جامعه نخبگانی، مدیریت شهر تعریف کرده است، گفت: سازمان زیباسازی درآمد پایداری ندارد، اما در دوره جدید مدیریت شهر راهکارهایی ارائه کردیم تا به بلوغ سازمانی در حوزه مالی برسیم و بتوانیم دلخوری‌های هنرمندان را طی سال‌های گذشته شکل گرفته است، رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: اتاق فکر این سازمان در راستای هندسه حرکتی برای طراحی و اجرای پروژه‌ها با حضور عوامل فنی، اجرایی و نخبگان حوزه‌های مختلف تشکیل شده است.

وی وظیفه حوزه زیباسازی را به دو بخش پیرایش و آرایش تقسیم‌بندی کرد و افزود: در بخش پیرایش به منظور تأمین آرامش شهروندان به حذف زوائد و نازیبایی‌ها در شهر می‌پردازیم و در بخش آرایش المان‌ها، مبلمان، نورپردازی به نقاط شهر افزوده می‌شود.

قنادنیا خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی فصل جدیدی را آغاز کردیم که قبل از احداث پل و زیرگذر اقدامات زیباسازی آن طراحی شود، به عنوان نمونه در رینگ چهارم کار مشترکی با معاونت عمران انجام دادیم که قبل از ساخت بدنه، طرح زیباسازی با توجه به هارمونی و استانداردهای ترافیکی تعریف شود.

طراحی ۱۵ محوطه چندمنظوره برای ایجاد پاتوق شهری

وی با بیان اینکه ۱۵ محوطه چندمنظوره جهت ایجاد پاتوق شهری در مناطق طراحی شده است که پس از تأمین اعتبار از سوی مدیریت مناطق احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: برای پروژه میراث ماندگار ۴۰ نقطه تعریف شده که تا پایان سال ۲۰ نقطه میراث ماندگار اجرایی می‌شود و دیوارنگاره عیسی بهادری در مجاورت بیمارستان عیسی بن مریم از جمله آن‌ها است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ سازمان فصل مشترکی از اقدامات را با دیگر نهادها و سازمان‌ها همچون مخابرات، اداره پست، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ساماندهی مبلمان شهری کلید زده است، تصریح کرد: ساخت مجموعه مبلمان گلستان شهدا روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه کلید می‌خورد که شامل نیمکت، سطل زباله، سقاخانه و دیگر المان‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه محوطه‌های بازی رویکرد جدیدی اتخاذ کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: دو پارک موضوعی مکانیزم ها ویژه کودکان، احداث پارک‌های، احداث تیک‌بال و بسکتبال خانوادگی از دیگر اقدامات سازمان در حوزه تفریح خانواده‌ها است.

قنادنیا با بیان اینکه امسال در ۱۹ محله محروم طرح‌های زیباسازی در چهار بخش دیوارنگاره، پاتوق شهری، نورپردازی، زیباسازی پیرامون مساجد انجام می‌شود، گفت: ۸۰ پروژه زیباسازی در ۱۹ محله شهر اجرا می‌شود که در حال تأمین اعتبار هستیم.

وی از اقدام مشترک با جهاد دانشگاهی برای انجام نظرسنجی خبر داد و افزود: جامعه مخاطبان را برای نظر سنجی در سه بخش مدیریت شهری، هنرمندان و نخبگان و گردشگران و مردم اصفهان تعریف کردیم که بر اساس نظرسنجی‌ها ۷۶ درصد از جامعه هدف در نظرسنجی از فضاسازی شب عید رضایت داشتند.

نظارت ضعیف شهرداری روی کیوسک‌های مطبوعاتی چهارباغ!

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در پروژه‌های نور پردازی از تکنولوژی‌های جدید که مصرف انرژی پایینی دارند، بهره می‌بریم، زیرا بسیاری از المان‌ها هوشمند است.

وی با بیان اینکه برای ساخت ایستگاه اتوبوس سیاست یکنواختی وجود دارد، گفت: شهر اصفهان دارای معابر کم عرض است که نصب ایستگاه اتوبوس در آن بسیار کار مشکلی است.

قنادنیا با اشاره به کیوسک‌های مطبوعات در چهارباغ، افزود: نظارت ما در حوزه شهرداری روی این کیوسک‌ها ضعیف است و مجوز عرضه مطبوعات را به آن‌ها دادیم، اما آنها با اضافه کردن میزهای متعدد فضا را اشغال کردند.

وی با بیان اینک میراث فرهنگی به سازمان زیباسازی اجازه نورپردازی بر روی گنبد مسجد شیخ لطف‌الله را نداد، اما پروژه نورپردازی این مسجد انجام شد، خاطرنشان کرد: اقدامات امنیتی برای حفظ آثار هنری شهر و برای اینکه دچار خدشه نشوند پیش‌بینی شده است و در این مدت سرقت آثار هنری به صورت هدفمند نداشتیم و تعداد اندک سرقت‌های انجام شده به مباحث بازیافتی مربوط بوده است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بودجه سازمان را ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کارگاه فنی از سال‌های قبل در حوزه زیباسازی فعال شده است که هیچ‌گونه ضایعاتی از سال‌های گذشته نداشتیم و تمام سازه‌ها مجدد استفاده شدند.

وی تصریح کرد: مبلمان شهری میدان امام علی (ع) طراحی شده است، اما هنوز اجرایی نشده است و دلیل آن مشکلات موجود در مسیر پروژه است.

قنادنیا از نصب ۵۰۰ صندلی و نیمکت سالمند در پنج محور شهر خبر داد و گفت: این طرح در قالب پویش صندلی انجام شده است.

کد خبر 616197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.