منطقه جمکران ظرفیت تبدیل شدن به هاب حمل‌ونقل مسافری قم را دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: با وجود ایستگاه مترو، عبور خط سریع‌السیر تهران به اصفهان و ساخت پارکینگ، منطقه جمکران ظرفیت تبدیل‌ شدن به یک هاب حمل‌ونقل مسافری را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدحسین دهناد امروز _سه‌شنبه دهم آبان‌ماه_ در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با تأکید بر بررسی دقیق مشکلات محدوده جمکران، اظهار کرد: لازم است در مطالعات و تعریف طرح‌های توسعه‌ای منطقه جمکران، مسجد مقدس این شهر را از محلات آن جدا کرده و این دو را به صورت مستقل ببینیم.

وی نخستین گام برای توسعه منطقه پنج را اصلاح خیابان و راه‌ها دانست و افزود: لازم است برای توسعه فضای سبز و تملک خیابان برنامه جامعی داشته باشیم و در اجرای طرح‌ها ظرفیت منطقه به‌خوبی دیده شده و برنامه‌ریزی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ظرفیت منطقه جمکران برای تبدیل شدن به هاب حمل‌ونقل مسافری، تصریح کرد: باوجود ایستگاه مترو، عبور قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان و ساخت پارکینگ، این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به یک هاب حمل‌ونقل مسافری را دارد.

وی با اشاره به سیاست دولت و اداره کل راه و شهرسازی بر توسعه اراضی در این منطقه، خاطرنشان کرد: لازم است در اجرای طرح‌ها، اصل یکپارچگی را رعایت کرده و طرح جامعی برای توسعه منطقه تهیه کنیم تا بتوانیم حداکثر بهره را از منطقه ببریم.

کد خبر 616167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.