آغاز رویکرد «داده‌های باز» در بریتانیا برای تحقق اهداف کربن صفر

یوکی پاور، شرکت برق بریتانیایی، با مشارکت مدیران محلی تخمین زده‌اند که پیاده‌سازی پروژه‌هایی با هدف رسیدن به انتشار صفر کربن، نیازمند مجموعه‌ای متشکل از ۱۰۰ بانک داده در شهرهای مختلف قلمرو است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهرهای مختلف بریتانیا به‌زودی و با بهره‌گیری از رویکرد «داده‌های باز» قادر خواهند بود پیاده‌سازی پروژه‌های خود را برای به صفر رساندن انتشار کربن در مناطق تسریع ببخشند. در این رویکرد، مدیران به داده‌های مورد نیاز خود به طور یک‌جا دسترسی پیدا خواهند کرد و خواهند توانست از طریق تجزیه و تحلیل آن‌ها، بهترین تصمیمات را برای اجرای طرح‌های خود به منظور کاهش انتشار کربن اتخاذ کنند. داده‌های باز در زمینه‌های مختلف نظیر سرعت وزش باد، مناطق محتمل وقوع سیل و داده‌های اقتصادی-اجتماعی در اختیار برنامه‌ریزان شهری می‌گیرد و آن‌ها را از محل دقیق ظرفیت الکتریسیته مضاعف آگاه می‌کند.

طرح‌های انتشار صفر کربن بریتانیا

بانک‌های داده‌های جدید که تعداد آن‌ها به ۱۰۰ مورد می‌رسد، برای عموم مردم و مدیران در یوکی پاور قابل دسترس خواهد بود و به طور مرتب به‌روزرسانی خواهد شد. به عنوان مثال، مدیران محلی به‌زودی خواهند توانست از محل مناسب برای نصب ژنراتورهای انرژی تجدیدپذیر و همچنین بهترین نوع انرژی شامل بادی، خورشیدی یا باتری برای مناطق مختلف آگاه شوند.

مدیران بریتانیایی بر این باور هستند که داده‌های باز، محور اصلی رسیدن به هدف صفر انتشار کربن در شهرها به‌شمار می‌رود که می‌تواند مناسب‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات را در اختیار مدیران شهری برای تصمیم‌گیری‌های لازم در زمینه کاهش انتشار گازهای آلاینده قرار دهد. این افراد امیدوار هستند که با اقدام جدید خود، برنامه‌ریزان محلی را قادر به اعمال اقدامات کارآمدی برای به حداقل رساندن اثرات بحران‌های دیگر حاکم بر شهرها مانند تغییرات اقلیمی سوق دهند و از طریق ارائه داده‌های دقیق و ابزارهای دیجیتالی به آن‌ها در اتخاذ تصمیمات درست کمک کنند.

بخش اعظم اطلاعاتی که در رویکرد داده‌های باز بریتانیا ارائه می‌شود، اهمیت کار گروهی و اعمال اقداماتی فراتر از صنعت انرژی را به تصویر می‌کشد که به مدیران امکان پیاده‌سازی بهترین پروژه‌ها را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده می‌دهد.

آغاز رویکرد داده‌های باز در بریتانیا برای پیشبرد اهداف کربن صفر

کد خبر 616127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.