تحقیق و تفحص شهرک شهید کشوری به کجا رسید؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تراکم و کد ارتفاعی در شهرک شهید کشوری، گفت: این شهرک مصوبه کد ارتفاعی ندارد و باید مصوبه شورای عالی یا کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شود که هنوز ابلاغ نشده است، به همین دلیل شهرداری در این دوره تاکنون هیچ‌گونه پروانه ساختمانی صادر نکرده است.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت شهرک شهید کشوری، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص توافقات ۱۳۰ هکتاری در شهرک شهید کشوری سوالاتی از شهردار پرسیدند، چرا که در دوره قبل توافقاتی در راستای ۱۳۰ هکتار این شهرک با شرکتی انجام شده بود که برای اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ششم دارای ابهاماتی بود، این در حالی است که شهرک شهید کشوری ۱۷۰ هکتاری است و سوالات در راستای ۱۳۰ هکتار آن مطرح شد.

وی ادامه داد: سوالات مطرح شده در راستای نوع توافق انجام گرفته، کاربری‌های منظور شده، ارتفاعات، تراکم، نوع صدور پروانه، تعداد پلاک‌های ساخته شده و پلاک‌های ساخته نشده بود و اینکه آیا کاربری‌های عمومی از جمله آموزشی، فضای سبز، ورزشی و مذهبی در شهرک شهید کشوری در نظر گرفته شده است؟ آیا زیرسازی و بستر آن برعهده شهرداری بوده یا شرکتی که با آن توافق شده است؟

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در نهایت شهرداری پس از مدت زمان طی شده در صحن علنی شورای اسلامی شهر به سوالات اعضا پاسخ داد، اما آنچه مد نظر اعضای شورای اسلامی شهر بود، محقق نشد، البته بر اساس سوالاتی که پاسخ داده شد می‌توان گفت این توافق آن‌گونه که باید به نفع شهرداری نبوده است، یعنی بسترسازی و زیرسازی شهرک شهید کشوری باید توسط شرکت مربوطه انجام می‌شد، حدود ۳۰ درصد آن به صورت نیم‌بند انجام شده و ۷۰ درصد باقی‌مانده مورد تایید شهرداری واقع نشده است.

وی با بیان اینکه کاربری‌های در نظر گرفته شده در شهرک شهید کشوری باید به ادارات مربوطه تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آموزش و پرورش و ورزش باید به ادارات مربوطه تحویل داده شود.

فلاح در خصوص تراکم و کد ارتفاعی انجام شده در شهرک شهید کشوری، گفت: کد ارتفاعی در این شهرک مصوبه ندارد و باید مصوبه شورای عالی یا کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شود که هنوز ابلاغ نشده است، به همین دلیل شهرداری در این دوره تاکنون هیچ‌گونه پروانه ساختمانی صادر نکرده است که امیدواریم مصوبات لازم از مراجع قانونی ابلاغ شود، بعضی از ساختمان‌هایی که پیش‌تر ساخته شده، به بهره‌برداری رسیده است و برخی که مشکل ساخت‌وساز داشته به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده است تا در این کمیسیون مشکلات رفع شود.

وی اضافه کرد: هنوز کمیته تحقیق و تفحص تخلفات دیگری از شهرک شهید کشوری ارائه نداده است، از این‌رو مقرر شد به صورت جامع موارد در کمیته تحقیق و تفحص به شورای اسلامی شهر ارائه شود، در صورتی که کمیته تحقیق و تفحص مواردی از تخلف را بیابد از طریق مراجع نظارتی ورود می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تفکیک‌هایی از جمله «گل نرگس» دارای مشکلاتی است، اما به این مسائل ورود نکردیم، به ظاهر شهرداری توافقات و تفکیک‌هایی انجام داده و سهم خود را بر اساس ماده ۱۰۱ گرفته است و طبق کمیسیون ماده ۵ پس از کاربری‌های منظور شده، اقدام به صدور پروانه کرده است.

کد خبر 616056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.