باتری‌های حالت جامد آینده چه ویژگی دارد؟

اطلاعات ارائه‌شده نشان می‌دهد که باتری‌های حالت جامد آینده، احتمالاً با چاپگرهای سه بعدی تولید خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رقابت برای تولید باتری‌های حالت جامد که توان رقابت با سلول‌های لیتیوم یونی امروز را داشته باشند، در حال افزایش است. الکترولیت مایع قابل اشتعال موجود در باتری‌های لیتیوم‌یونی در باتری‌های حالت جامد، با ماده جامد پایدارتری جایگزین می‏‌شود. این باتری‌ها مزیت‌های دیگر نیز مانند قدرت و سرعت شارژ و طول عمر بیشتر را ارائه می‌دهند.

درحال‌حاضر، بسیاری از استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کنند اولین باتری‌های حالت جامد خود را از حالت آزمایشی به مرحله تولید انبوه برسانند تا ثابت کنند این فناوری از نظر تجاری پایدار است. یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید باتری‌های حالت جامد Sakuu است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت قصد دارد نسل بعدی باتری‌های حالت جامد را با چاپگرهای سه‌بعدی تولید کند.

Sakuu مدعی شده است که فناوری چاپ سه‌بعدی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با حفظ ابعاد، تعداد لایه‌های موجود در باتری‌ها را افزایش دهند. این امر به افزایش ظرفیت آن‌ها در مقایسه با باتری‌هایی که با روش‌های سنتی ساخته می‌شود، کمک می‌کند. از نظر تئوری، می‌توان باتری‌های حالت جامد آینده را در شکل‌های سفارشی نیز تولید کرد که این ویژگی برای قرار دادن آن‌ها در دستگاه‌هایی که فرم‌فکتور خاصی دارند، بسیار مفید خواهد بود. البته این شرکت هنوز نمونه اولیه باتری حالت جامد تولید شده با فناوری چاپ سه‌بعدی را آماده نکرده است.

کد خبر 616024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.