ذخیره سد زاینده‌رود، ‌یک گام تا بحران!

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ذخیره آب پشت سد زاینده‌رود را در مرز ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب اعلام کرد و گفت: هنگامی که این عدد به ۱۲۰ برسد شرایط سد زاینده‌رود به وضعیت بحرانی می‌رسد.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت زاینده‌رود و افت ذخیره آب پشت سد اظهار کرد: به طور کلی وضعیت آب پشت سد مطلوب نیست زیرا ذخیره آب پشت سد اندکی از ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب بالاتر است و هنگامی که این عدد به ۱۲۰ برسد شرایط سد زاینده‌رود به وضعیت بحرانی می‌رسد.

وی ریشه اصلی این بحران را مصرف بی‌رویه آب در بالادست دانست و افزود: مصرف بی‌رویه آب در بالادست چمآسمان که همراه با توسعه بخش کشاورزی در مناطق چهارمحال و برخی مناطق بالادست اصفهان اتفاق افتاده، باعث شده است که فراتر از حد مطلوب و مجاز آب در بالادست استفاده شود.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پایین‌دست حوضه آبریز زاینده‌رود گفت: در حالی که در پایین‌دست یعنی مرکز اصفهان و بخشی از غرب و شرق این شهر هیچ آبی برای کشاورزی اختصاص داده نمی‌شود، الگویی برای توسعه کشاورزی در بالادست رعایت نمی‌شود و این شرایط امروز ما را با بحران روبه‌رو کرده است و به طور حتم باید تدبیری در این باره اندیشیده شود.

کد خبر 615943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.