سررسیدها بهترین گزینه برای نوشتن برنامه ریزی

ایجاد یک برنامه زندگی می تواند به شما کمک کند تا کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید و مسیر روشنی را به سمت چیزهایی که می خواهید ارائه دهید را بدست آورید

روند تهیه یک برنامه زندگی با ایجاد سندی برای ثبت افکار و ایده های شما با قلم و کاغذ با تهیه یک سررسید روزانه بسیار اسان است. با این وجود که تصمیم می گیرید برنامه زندگی خود را مستند کنید، مطمئن شوید که به راحتی در دسترس است، جایی که فراموش می کنید اغلب آن را مرور کنید. از این راهنما چاپ آریس | arischap برای کمک به برنامه ریزی زندگی استفاده کنید.

چگونه برای زندگی برنامه ریزی کنیم؟

ایجاد یک برنامه زندگی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای شناسایی چیزهایی که بیشتر در زندگی خود می خواهید انجام دهید و استراتژی برای تحقق آنها ایجاد کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که به شما در ایجاد یک برنامه زندگی کمک می کند:

  • یک دفترچه تهیه کنید (سررسید 1402)
  • یک چشم انداز ایجاد کنید.
  • خودارزیابی انجام دهید.
  • زندگی خود را در اولویت قرار دهید.
  • ارزش های خود را شناسایی کنید.
  • اهدافی را تعیین کنید.
  • یک طرح اقدام را ترسیم کنید.

1.یک دفترچه تهیه کنید

برای شروع نوشتن اولین قدم تهیه یک دفترچه مناسب برای اینکار است که پیشنهاد ما تهیه یک سررسید یا سالنامه می باشد که هم صفحات بزرگ مقاوم داشته باشند و هرصفحه دارای تاریخ باشد که به برنامه ریزی و نوشتن شما کمک بیشتری کند و مهم ترین مسئله استحکام جلد و صفحات سررسید و سالنامه ها می باشد که براحتی می توانید در همه جا همراه خودتان حمل کنید و برای مدت طولانی در کنار خود داشته باشید.

2. یک چشم انداز ایجاد کنید

به خودتان اجازه دهید رویاهای بزرگ داشته باشید. تصور کنید یک روز متوسط در زندگی ایده آل شما چگونه است. تصور کنید کجا کار می کنید، چه نوع کاری انجام می دهید و درآمدی که به دست می آورید. روابط خود را با دوستان و خانواده تصور کنید. شاید زندگی ایده آل شما به معنای کسب مهارت های جدید برای یافتن شغل رضایت بخش تر باشد. شاید برای افزایش بازارپسندی و یافتن شغلی با درآمد بالاتر، مهارت های خود را تقویت کنید. شاید کار در خانه باشد تا زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید. تصور کنید که می خواهید چه نوع فردی باشید و می خواهید دیگران شما را چگونه درک کنند. برای مثال، ممکن است بخواهید همکارانتان بدانند که شما در ارائه کار خود قابل اعتماد هستید. ممکن است بخواهید مدیرتان به شما به عنوان فردی وقت شناس در رعایت مهلت های زمانی و پاسخگوی کیفیت کارتان احترام بگذارد. در مورد چیزهایی که می خواهید در زندگی خود بهبود ببخشید فکر کنید. این می تواند شامل حوزه های مختلف زندگی، مانند امور مالی، شغلی یا سلامتی باشد. این ممکن است مستلزم برخی نقاط ضعف باشد که می خواهید بر آنها غلبه کنید. در نظر بگیرید که چگونه پیشرفت خود را اندازه گیری می کنید و موفقیت را تعریف می کنید. به وضوح تعریف کنید که موفقیت برای شما چه معنایی دارد.

سررسیدها بهترین گزینه برای نوشتن برنامه ریزی

3. خودارزیابی انجام دهید

برای انجام یک ارزیابی کامل از زندگی، باید با خود و آنچه می خواهید صادق باشید. ارزیابی زندگی شامل در نظر گرفتن عواملی مانند نقش‌هایی که در زندگی دارید، رضایت شما از بخش‌های مختلف زندگی‌تان و نقاط قوت و ضعف مختلف شماست. مرور زندگی خود از منظرهای مختلف به شما امکان می دهد یک ارزیابی کل نگر ایجاد کنید. برای روشن شدن نقش ها و رضایت خود در زمینه های مختلف زندگی، بازتاب خود را تمرین کنید. اگر با ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود مشکل دارید، از چند نفر از نزدیکان خود بپرسید که به شما نظر عینی می دهند. هر کس نقش های مختلفی را در زندگی ایفا می کند. فهرستی از نقش های مختلفی را که بازی می کنید، تهیه کنید. نمونه هایی از نقش ها عبارتند از دانش آموز، همکار، کارمند، مدیر، کارآفرین، داوطلب، همسر، والدین و خواهر و برادر. در مرحله بعدی، این نقش‌ها را اولویت‌بندی می‌کنید و ارزش‌هایی را که می‌خواهید برای هر یک بیاورید، شناسایی می‌کنید.

4. زندگی خود را در اولویت قرار دهید

اکنون که نقش‌هایی را که در زندگی بازی می‌کنید، حوزه‌هایی که می‌خواهید بهبود دهید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده‌اید، می‌توانید اینها را اولویت‌بندی کنید تا بفهمید چه چیزی برایتان مهم است. فهرست نقش های خود را مرور کنید و آنها را بر اساس آنچه در زندگی شما مهم است، مرتب کنید. برای مثال، نقش شما به عنوان والدین یا مدیر ممکن است برای شما مهمتر از نقش شما به عنوان یک کارمند یا دانش آموز باشد. همچنین، زمینه های زندگی خود را اولویت بندی کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای شما مهم است. به عنوان مثال، سلامتی و خانواده شما ممکن است مهمتر از کار یا سرگرمی های شما باشد. هنگام اولویت‌بندی حوزه‌های زندگی، مهم است که به چگونگی ارتباط حوزه‌های مختلف نیز توجه کنید. به عنوان مثال، ممکن است خانواده را بر امور مالی اولویت دهید، اما برخی اهداف مالی برای مراقبت از خانواده شما ضروری است. تشخیص اینکه یکی برای شما مهمتر است، ارزش دیگری را کاهش نمی دهد. این به سادگی مناطقی را نشان می دهد که می خواهید توجه بیشتری روی آنها متمرکز کنید.

5.ارزش های خود را شناسایی کنید

مقایسه زندگی شما در حال حاضر و آنچه می خواهید زندگی شما باشد به شما کمک می کند تا ارزش های خود را شناسایی کنید. اجازه دادن به خود برای احساس و تجزیه و تحلیل تفاوت، ارزش های اصلی شما را روشن می کند. شخصی که خود را تصور می کنید - با زندگی که تصور می کنید - با این ارزش ها زندگی می کند. آنها نمایانگر شخصیت شما به عنوان یک شخص هستند، حتی اگر هنوز برای درک آنها تلاش می کنید. وقتی ارزش‌های خود و آنچه در زندگی‌تان مهم است را شناسایی می‌کنید، آن‌ها به ابزاری برای سنجش هر تصمیم تبدیل می‌شوند. تصمیم‌گیری‌ها بسیار آسان‌تر می‌شوند، زیرا می‌توانید به وضوح ببینید که چه چیزی با ارزش‌های شما همسو می‌شود یا نیست. برای مثال، ممکن است برای کاری که رضایت بخش است و هدف شما را برآورده می کند، ارزش بیشتری نسبت به اندازه چک حقوق خود قائل شوید. درک این موضوع به شما کمک می‌کند تا جستجوی شغلی خود را به جای هر موقعیتی با حقوق بالاتر به فرصت‌هایی محدود کنید که لذت‌بخش‌تر هستند.

6.اهداف را تعیین کنید

اکنون که ایده ای در مورد زندگی که می خواهید و آنچه در زندگی شما مهم است دارید، برای شخصی که می خواهید باشید، اهداف سطح بالایی تعیین کنید. این اهداف چیزهایی هستند که شما می خواهید طی چند ماه یا چند سال به آنها برسید. آنها ممکن است شامل مواردی مانند دستیابی به یک موقعیت مدیریتی در سطح اجرایی یا دریافت حقوق سالانه مشخص در یک بازه زمانی خاص باشند. آنها همچنین ممکن است شامل دستیابی به شغلی با درآمد و آزادی دو بار در سال با خانواده خود در تعطیلات باشند. برای هر نقش و زمینه ای از زندگی خود، اهداف بزرگی را که می خواهید به آنها برسید در نظر بگیرید، اما آنها را نیز واقع بینانه کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که آنها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع هستند.

کد خبر 615939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.