آخرین ثبت نام ایران خودرو و اسامی برندگان

آشفتگی بازار خودرو طی سال‌های اخیر آنچنان چشمگیر بوده که گاه قیمت برخی خودروها بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است. طی این سال‌ها، روند صعودی قیمت خودروها در حالی رخ داده است که ورود وارداتی‌ها به بازار ممنوع بود و تنها خودروسازان داخلی توان تولید خودرو داشتند.

با این حال اما آنچه از واردات خودرو قبل از سال ۱۳۹۷ در بازار مانده بود هم مدام با نوسانات نرخ ارز گران تر شد و داخلی ها هم با همین دست فرمان روند صعودی قیمت به خود گرفتند.

وضعیت بازار خودرو

قطعا همه می‌دانند که عوامل موثری بر بازار همچون نوسانات ارز، خروج آمریکا از برجام و وعده بازگشت تحریم‌ها و تصمیم‌گیری‌های زودهنگام دولتی برای بازار سرگردان خودرو چندان مفید نبود و هر روز ضربه‌ای جدید به بدنه این بازار آسیب پذیر می‌زند.

از جمله تصمیم گیری‌های زودهنگام و عجولانه دولتی برای بازار آشفته خودرو، راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودروست که نزدیک به شش ماه از سال ۱۴۰۱، افسار عرضه خودرو توسط خودروسازان را به دست خود گرفت.

بسیاری از تحلیلگران بازار خودرو بر این باورند که راه اندازی این سامانه فروش و اعلام لیست برندگان پس از هربار قرعه کشی، توانست تا حد زیادی راهگشای متقاضیان خودرو و عرضه منظم‌تر ماشین باشد. اما برخی دیگر بر این باورند که این روش فروش چندان به نفع بازار نیست و دلالی خودرو را پررنگ کرده است.

به طور مثال قرعه کشی ایران خودرو و تفکیک ثبت نام ایران خودرو از دیگر خودروسازان تا حد زیادی به تعیین فروش تعداد خودروها و در نهایت تعیین تکلیف خودرو اولی‌ها منتهی شده است. زیرا این روش فروش با هدف سیاست متعادل کردن بازار به واسطه عرضه خودروهای صفر کیلومتر آغاز شد. در همین ارتباط، شرکت‌های تولید کننده این محصول چون ایران خودرو با اجرای طرح‌های پیش فروش خود گام برداشتند و حتی در شهریور ماه نیز رکود تولید تعداد دستگاه‌های این کمپانی را به ثبت رساندند. به همین سبب بسیاری از کارشناسان بر ایو باورند چرخه تولیدات داخلی بیش از پیش روی ریل توسعه است، اما برخی دیگر معتقدند که باید تولیدات داخلی در کنار ورود خودروهای خارجی انجام شود تا علاوه بر ایجاد رقابت هرچه بیشتر، ایرادات خودروهای داخلی نیز رفع شود و در نهایت هیجان بیشتری به بازار عرضه و تقاضا تزریق شود.

آخرین ثبت نام ایران خودرو و اسامی برندگان

جدیدترین طرح ثبت نام ایران خودرو

از جمله جدیدترین طرح ثبت‌نام ایران خودرو می‌توان به فروش فوری هایما S7 از ۸ تا ۱۱ آبان ماه اشاره کرد. همچنین طرح فروش فوق‌العاده محصولاتی همچون سورن پلاس، پژو پارس سال و سفارشی، پژو 207i دستی و اتوماتیک از پنجم تا هشتم آبان ماه اشاره کرد.

در آبان ماه امسال، گروه ایران خودرو محصولاتی همچون تارا دستی و اتوماتیک، دنا پلاس توربوشارژ دستی، دنا پلاس توربوشارژ و رانا پلاس ویژه مادران و متقاضیان عادی را تا پایان هشتم آبان ماه اعلام کرده است.

آخرین قرعه کشی انجام شده ایران خودرو

در پی اجرای آخرین طرح ثبت نام ایران خودرو در مهرماه ۱۴۰۱، برندگان خودروهایی نظیر شامل سورن پلاس، پژو پارس سال، دنا پلاس توربوشارژ 6 دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، تارا دستی، تارا اتوماتیک، رانا پلاس و هایما S5 توربوشارژ در طرح قرعه کشی فروش فوق‌العاده در سایت ایران خودرو اعلام شدند.

آخرین ثبت نام ایران خودرو و اسامی برندگان

نحوه اطلاع از اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو

متقاضیان خودروهای شرکت ایران خودرو ماهانه فرصت دارند پس از اعلام ثبت‌نام محصولات تعیین شده توسط این شرکت، بعد از اعلام در سامانه فروش یکپارچه اسامی برندگان ایران خودرو را در سایت ایران خودرو و یا سامانه یکپارچه فروش خودرو مشاهده کنند.

آخرین ثبت نام ایران خودرو و اسامی برندگان

سایت مشاهده برندگان نتایج قرعه کشی ایران خودرو

در حال حاضر، مشتریان ایران خودرو برای خرید محصولات این شرکت به سایت رسمی ایران خودرو به آدرس http://easale.ikco.ir و یا سامانه یکپارچه فروش خودرو مراجعه می‌کنند. در ارتباط با مشاهده اسامی برندگان نتایج قرعه کشی نیز این آدرس به عنوان تنها سامانه معتبر این شرکت اطلاع رسانی شد.

نحوه اعلام اسامی برندگان قرعه کشی در ایران خودرو

نتایج برندگان این قرعه کشی به دو روش اطلاع رسانی شدند. اولین روش، ارسال پیامک از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی برای افراد منتخب بود. روش دوم، از طریق ورود کد ملی و کد پیگیری در سایت ایران خودرو بود. استعلام ثبت نام ایران خودرو از این طریق برای برندگانی که به هر دلیلی پیامک دریافت نکردند، معرفی شد.

جمع بندی

اجرای سیاست‌هایی چون طرح فروش فوق العاده خودرو و همچنین اجرای طرح ویژه جوانی جمعیت که شامل مادران نیز همزمان با راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو اجرا شد. به گونه‌ای که تعداد زیادی از جوانان خودرو اولی و واجد شرایط و همچنین مادران دارای دو فرزند به واسطه این طرح در نیمه اول 1401 صاحب خودرو شدند.

کد خبر 615886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صابر IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    هنوز نتیجه قرعه کشی طرح مادران مشخص نشده!!! شما میدونید چرا؟؟؟؟؟