پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه قم ساماندهی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نیاز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این ناوگان، گفت: لازم است با مدیریت بهینه منابع و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، راه‌اندازی مترو، تکمیل پیاده‌راه‌ها و ایجاد خط دوچرخه ترافیک شهر قم را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید اخوان امروز _دوشنبه نهم آبان‌ماه_ در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل شهرداری قم در سطح شهر، اظهار کرد: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر یکی از حوزه‌های مهم در مدیریت شهری بوده که نیاز به توجه دارد.

وی تقویت حمل‌ونقل عمومی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر دانست و ادامه داد: شهر قم کلان‌شهری مهم و پرتردد است، این در حالی است که شبکه خیابان با میزان تردد و مسافری که به شهر وارد می‌شود، متناسب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لزوم مدیریت بهینه امکانات موجود، تصریح کرد: در تلاش هستیم با تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، راه‌اندازی مترو، تکمیل پیاده‌راه‌ها و ایجاد مسیرهای دوچرخه، حمل‌ونقلی به‌روز و ساماندهی شده داشته باشیم.

وی اضافه کرد: گران بودن قیمت خرید اتوبوس‌ها یکی از عوامل کمبود اتوبوس در شهر قم است، در حال حاضر شهر قم نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که به ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیازمند است، از این‌رو با توجه به نبود کمک‌های دولت، شهرداری به‌تنهایی امکان تأمین بودجه را ندارد. باید به مرور اتوبوس‌ها را تکمیل و با یارانه مناسب ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم، همچنین بودجه‌های سالانه تکمیل رینگ‌ها و تقاطع‌ها را اجرا کنیم.

اخوان با اشاره به تأمین پارکینگ عمومی، خاطرنشان کرد: با اینکه تمام درآمد شهرداری از حذف و کسر پارکینگ در حساب مجزا نگهداری می‌شود، اما مشکل پارکینگ عمومی با این اعتبار رفع نمی‌شود و در هسته مرکزی شهر مشکلات زیادی داریم.

وی ادامه داد: با اجرای خط‌کشی و نصب تابلوهای جدید و اجرای آسفالت و روکش معابر می‌توانیم بسیاری از مشکلات ترافیکی را در سطح شهر رفع کنیم که باید توجه کافی به این موضوع داشته باشیم.

کد خبر 615812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.