وزرای ضعیف‌تر از فاطمی‌امین در دولت وجود دارند/ ضرورت تفکیک وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم استیضاح وزیر صمت در شرایط کنونی را به صلاح ندانست و گفت: در کابینه دولت وزرای ضعیف‌تر از وزیر صمت نیز وجود دارند، فاطمی‌امین در یکی از بزرگترین و حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، صنعت و اقتصاد به طور نسبی موفق بوده است.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: نخستین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که استیضاح حق مجلس و ابزار نظارتی آن است و اگر طبق آیین‌نامه تعدادی از نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند که وزیری در اجرای وظایف خود از توانایی کافی برخوردار نیست یا نیاز به تعویض دارد، می‌توانند استیضاح را طراحی کنند و به مجلس بفرستند تا در صحن به رأی گذاشته شود.

وی با اشاره به استفاده نمایندگان مجلس از این حق قانونی افزود: درباره شخص فاطمی‌امین چند نکته وجود دارد؛ نخست اینکه به نظر می‌رسد در کابینه دولت وزرای ضعیف‌تر از وزیر صمت نیز وجود دارند و به نظر من این فرد در یکی از بزرگترین و حساس‌ترین وزارتخانه‌های کشور به طور نسبی و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، صنعت و اقتصاد ما موفق بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی را به صلاح ندانست و گفت: این نظر به معنای آن نیست که فرد دیگری نمی‌تواند قوی‌تر از وزیر کنونی صمت باشد یا اینکه مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده نکند بلکه به نظر می‌رسد که زمان برای این استیضاح مناسب نیست.

وی با اشاره به حق قانونی نمایندگان مجلس برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت استیضاح وزیر صمت خاطرنشان کرد: درباره لایحه تفکیک وزارتخانه نیز موافق تشکیل وزارت بازرگانی هستم زیرا معتقدم اکنون بخش بازرگانی مغفول مانده و به سایه رفته است، باید کمک کنیم تا این بخش احیا شود و بازرگانی داخلی و خارجی کشور را که به شدت آسیب دیده است، احیا کند.

مرحبا طرح لایحه تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن تجارت را این هفته در مجلس بعید دانست و ادامه داد: رئیس‌جمهور قول داده بود این لایحه را به سرعت به مجلس بفرستد و یک‌بار دیگر نیز استیضاح وزیر به همین ترتیب به تعویق افتاده بود.

وی گفت: در صورتی که این استیضاح انجام شود یا خیر، امیدوارم که دولت این لایحه را به مجلس بفرستد، زیرا به شدت نیازمند تشکیل وزارت بازرگانی هستیم.

کد خبر 615794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.