رویدادی ویژه برای نوجوانان / از پرواز بالن آرزوها تا غبارروبی قبور شهدای نوجوان

آئین افتتاحیه رویدادهای هفته نوجوان عصر امروز هشتم آبان ماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با هشتم آبان، سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان، ویژه برنامه «برای نوجوان» در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

مجید خاشعی، رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این رویداد با تبریک هفته نوجوان اظهار کرد: نوجوانی حس شور و نشاط همراه با حرکت، تلاش و امید به همراه دارد، این انرژی سرمایه‌ای برای ادامه زندگی انسان است.

وی افزود: خداوند شور و نشاط را زمانی در انسان قرار داده که موقع شکوفا شدن استعدادها و حرکت به سمت هدف گذاری صحیح برای سال‌های آینده عمرش است.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: حرکت رو به جلوی امروز نوجوان می‌تواند آینده را به خوبی رقم بزند. نوجوانان همواره در بزنگاه‌هایی که به توان و ظرفیت آن‌ها نیاز بوده قدم برداشته‌اند و با فکر و ایده حرکت رو به جلو داشته‌اند.

وی افزود: در هفته نوجوان رویدادهایی برگزار می‌شود در جهت گرامیداشت نوجوانان، از جمله ارائه تخفیف‌های ویژه بازدید از آثار تاریخی و گردشگری که با هدف ارائه خدمت به قشر نوجوان برنامه ریزی شده است.

خاشعی با بیان اینکه در این هفته، نشست‌هایی برگزار می‌شود که انتظار داریم مطالبه گرایانه و با حرکتی پویا ادامه پیدا کند؛ تصریح کرد: این نشست‌ها آغاز هفته نوجوان است، اما در مقاطع دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

نوجوانان، نقشه حیله‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند

مجلسی فر، رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: هنوز چند روزی نگذشته که در دانشگاه شهید فهمیده سه فارغ التحصیل برگ زرینی را در فرهنگ ایثار از خود به جا گذاشتند.

وی افزود: امروز تصاویر نورانی سه دانش‌آموز شهید حرم شاه‌چراغ ما را آماده رزمایش دشمن شکن کرده تا در سیزدهم آبان نشان دهیم نوجوانان این مرز و بوم همه در راه شهید فهمیده هستند.

مجلسی فر با بیان اینکه گلستان شهدای اصفهان قدمگاه حاج قاسم سلیمانی و مدفن شهدای سیزده ساله زیادی است؛ خاطر نشان کرد: نوجوانان این سرزمین شهید فهمیده را فراموش نکرده‌اند و بر اساس تاکید سردار سلامی فرمانده کل سپاه، همین نوجوانان حیله‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند و آماده این اتفاق در روز سیزده آبان هستیم.

آینده کشور دست نوجوانان است

سید محمد سجادزاده، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم با تبریک روز نوجوان اظهار کرد: دشمن روی نوجوانان ما حساب باز کرده‌اند، بنابراین آنچه می‌تواند معادلات دشمن را به هم بزند، نوجوانان هستند.

وی با بیان اینکه آینده کشور دست شما نوجوانان است، گفت: شما در مدارس، پژوهشگاه‌های دانش آموزی و… کارهایی کردید که هوش از سر بزرگترها رفت. آینده در اختیار شماست، چشم امید شهدا به شماست و می‌توانید ایران را برای همیشه در مقابل فتنه دشمنان حفظ کنید.

به گزارش ایمنا، رویداد بالن آرزوها، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای نوجوان از دیگر بخش‌های این مراسم بود. نوجوانان این مراسم را از مزار شهید نوجوان مهرداد عزیزاللهی آغاز کردند و در پایان، مراسم شمع برگزار شد.

این برنامه با همکاری شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نخستین رویداد هفته نوجوان بود که در قالب تجدید میثاق نوجوانان اصفهانی با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

گفتنی است هشتم تا سیزدهم آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام هفته نوجوان نام گذاری شده است.

کد خبر 615779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.