روزانه ۲ میلیون سفر درون‌ شهری در قم انجام می‌شود/ اهمیت ارتقای ناوگان حمل‌ونقل عمومی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم از خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر استفاده بهینه از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند در مدیریت ترافیک از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدحسین دهناد امروز _دوشنبه نهم آبان‌ماه_ در بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در سطح شهر، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد پیگیری موضوعات مهمی در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم هستیم.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ادامه داد: با کمک تسهیلات سازمان و حمایت‌های وزارت کشور، طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در قم نیز اجرا شده و در این مرحله ۴۳ تاکسی که عمر آن‌ها بالای ۱۰ سال بوده نوسازی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بازسازی و توسعه خودروهای برقی پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم و در دست اجرا توسعه خودروهای برقی است تا بتوانیم به افرادی که نیازمند دریافت خدمات خاص در پیاده‌راه‌های پیرامون حرم هستند، خدمات‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی بهینه از ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: اکنون سامانه‌های پرداخت الکترونیکی، رصد عملکرد اتوبوس‌ها و نظرسنجی از مردم در حال اجرا است و امیدواریم در ارائه خدمات بهتر به شهروندان تأثیر زیادی داشته باشد.

دهناد راه‌اندازی نخستین موتورسیکلت ثبت تخلفات را اقدامی لازم و ابتکاری دانست و گفت: این موتورسیکلت، خودروهایی که در مکان‌های پارک ممنوع توقف دارد را شناسایی و پلاک آن‌ها را ثبت می‌کند، این موتورسیکلت توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.

وی ادامه داد: در این بازدید از خودروهای خط‌کشی معابر و کیفیت رنگ‌های استفاده شده است، از کارگاه ساخت تابلوهای حمل‌ونقل و از سیستم‌های ثبت تردد و تخلفات در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در بلور غدیر بازدید کردیم.

حوزه حمل‌ونقل و ترافیک یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌های شهری قم است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حوزه حمل‌ونقل و ترافیک یکی از پرچالش‌ترین حوزه‌های شهری است، اضافه کرد: مدیریت بیش از دو میلیون سفر در روز در شهر قم که بیش از نیمی از آن با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حال انجام بوده، کار بسیار دقیق و پیچیده‌ای است.

وی از اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و تصریح کرد: برای مدیریت ترافیک در شهر نیازمند به‌روزرسانی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی در سطح شهر هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان کنیم، با نوسازی هم‌زمان ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی امیدواریم سهم قابل توجهی از این دو میلیون سفر درون‌شهری را داشته باشیم تا شهروندان از خودروی شخصی در سطح شهر کمتر استفاده کنند.

دهناد افزود: بسیاری از کشورهای جهان برای کنترل ترافیک شهر ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر را تقویت کرده‌اند، ما نیز راهی به جز ایجاد شبکه حمل‌ونقل عمومی قوی در سطح شهر نداریم.

وی با اشاره به هوشمندسازی تقاطع‌های سطح شهر، گفت: طرح هوشمندسازی تقاطع‌ها به‌صورت جدی در حال پیگیری بوده و در بلوار فردوسی نخستین سیستم هوشمندسازی اجرا شده است که علاوه‌بر مدیریت هوشمند ترافیک به خودروهای امدادی نیز اولویت عبور می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اقدامات در حوزه ترافیک نیاز به زمان داشته و در بیشتر موارد نمود تدریجی در سطح شهر دارد، در حال حاضر بسیاری از این فعالیت‌ها در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک کلید خورده و استفاده بهینه از سرمایه‌های شهرداری و سیستم‌های هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 615723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.