افتتاح نخستین انبار اتوبوس‌های برقی جهان در قطر

انبار اتوبوس‌های برقی قطر که با حضور وزیر حمل‌ونقل این کشور افتتاح شد، اولین انبار اتوبوس با انرژی خورشیدی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انبار اتوبوس برقی جدید قطر شامل حدود ۱۱ هزار پنل خورشیدی PV است که برای تولید برق روزانه به کار می‌رود. این انبار که با حضور جاسم سیف احمد السلیطی، وزیر حمل‌ونقل قطر افتتاح شد به منظور ایجاد یک شبکه حمل‌ونقل عمومی یکپارچه و پایدار تأسیس شده است و ظرفیت ۴۷۸ اتوبوس را دارد.

جاسم السلیطی در این رابطه گفت: "مخزن اتوبوس لوسیل که بزرگ‌ترین انبار اتوبوس برقی جهان محسوب می‌شود، تمام مناطق کشور را پوشش می‌دهد. "

انبار اتوبوس‌های برقی که بخشی از برنامه زیرساخت اتوبوس عمومی وزارت حمل‌ونقل قطر است، اولین انبار اتوبوس با انرژی خورشیدی در خاورمیانه محسوب می‌شود که شامل حدود ۱۱ هزار پنل خورشیدی برای تولید چهار مگاوات برق روزانه است و مطابق با استراتژی ملی محیط زیست و تغییر اقلیم قطر است. علاوه بر این، انبار لوسیل دارای یک منطقه ویژه برای اتوبوس‌های برقی بی‌آرتی (BRT) است که یکی از جدیدترین شیوه‌های جابه‌جایی افراد در قطر به‌شمار می‌رود.

هدف اساسی برنامه زیرساخت اتوبوس‌های عمومی این وزارتخانه بهبود خدمات حمل‌ونقل عمومی در قطر مطابق با بالاترین مشخصات، فناوری‌ها و الزامات جهانی و همچنین ادغام با سایر روش‌های حمل‌ونقل عمومی مانند مترو دوحه و تراموای لوسیل برای خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان جام جهانی قطر ۲۰۲۲ است.

انبار جدید در شهر لوسیل، شمال دوحه، نزدیک جاده وادی‌البنات و در مساحتی بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع توسعه یافته است. این انبار که از ۲۴ ساختمان چندمنظوره تشکیل شده، دارای جایگاه‌های اتوبوس، امکانات تفریحی، خدماتی، فضای سبز و ایستگاه‌های فرعی است.

انبار اتوبوس برقی قطر به سه منطقه تقسیم شده است که منطقه اول شامل ۴۷۸ محل پارک برای اتوبوس‌های برقی، مجهز به ۲۴۸ تجهیزات شارژ الکتریکی، ساختمان‌های اختصاصی برای تعمیر، بازرسی و شست‌وشوی اتوبوس‌ها است.

منطقه دوم همه کارکنان انبار را اسکان می‌دهد و ظرفیت ۱۴۰۰ نفر را دارد که مطابق با مشخصات جهانی و الزامات وزارت کار ساخته شده است. این منطقه شامل امکانات غذاخوری با خدمات مناسب، امکانات تفریحی سرپوشیده، مسجد، ساختمان اداری، ساختمان خدمات، نگهبانی و سایر امکانات خدماتی است.

منطقه سوم، انباری برای اتوبوس‌های برقی BRT است که مجهز به ۲۴ جایگاه و ۲۴ محل شارژر برقی و همچنین ساختمان‌هایی برای تعمیر، تمیز کردن و بازرسی سریع اتوبوس‌ها است. یک ساختمان مرکز کنترل عملیات نیز در مساحتی بیش از ۳۹ هزار متر مربع در این انبار قرار دارد که در سال ۲۰۲۳ آغاز به کار می‌کند و در آن همه عملیات اتوبوس‌ها نظارت و کنترل می‌شود.

برنامه زیرساخت وزارت حمل‌ونقل قطر شامل هشت ایستگاه اتوبوس و چهار انبار با بیش از ۶۵۰ واحد شارژ الکتریکی می‌شود. چهار پارکینگ انبار دیگر برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده است و بیش از ۲۳۰۰ ایستگاه اتوبوس را در داخل و خارج شهر دوحه شامل می‌شود.

کد خبر 615554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.