بزرگداشت شهدای حادثه شاه‌چراغ در دانشگاه اصفهان

با هوشیاری به موقع و ترک صحنه توسط دانشجویان انقلابی نقشه مذبوحانه امروز _شنبه هفتم آبان‌ماه_ اراذل و اوباش نقش بر آب شد و اغتشاشگران خارج از دانشگاه اصفهان توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دانشجویان دانشگاه اصفهان ظهر امروز _شنبه هفتم آبان‌ماه_ اقدام به برگزاری مراسم عزاداری برای شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) کردند.

این جمع پرشور دانشجویی پس از برگزاری نماز ظهروعصر در مسجد الغدیر این مرکز علمی در غالب راهپیمایی به سمت سه راه زبان دانشگاه اصفهان حرکت کردند و با سردادن شعارهایی از قبیل؛ «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، دانشجوی باغیرت صاحب عزاست امروز»، «دانشجوی ایرانی، ما همه باهم هستیم پشت ولایت هستیم»، «داعشی بی‌ریشه شیراز دمشق نمیشه»، «ایران پر از شهیده، فتنه جواب نمیده»، «سیستان، کردستان پاره قلب ایران»، «زن، زندگی، شهادت، شیراز ما تسلیت»، «صلح، وطن، امنیت، این است شعار ملت»، «به اسم آزادی زن، به امنیت ضربه نزن» موضع خود را نسبت به ناآرامی‌های اخیر و حمله تروریستی به شیراز با صراحت اعلام کردند.

قرائت قرآن، مداحی، شعرخوانی و روشن کردن شمع عزاداری از دیگر اقدامات دانشجویان در دانشگاه اصفهان بود که با استقبال دیگر دانشجویان نیز همراه شد.

حادثه غم‌انگیز در این میان، دست و پایکوبی عده کمی از دانشجویان فریب خورده در میان مراسم عزاداری شهدای شاه‌چراغ بود؛ پس از گذشت نیمی از مراسم تعدادی از دانشجویان که در ایام گذشته نیز دست به ناآرام‌سازی دانشگاه زده بودند در مقابل دانشجویانی که ندای عزا سر می‌دادند اقدام به شادی، دست‌زدن و پایکوبی کردند.

یکی از دانشجویان که با دیدن این صحنه بهت زده شده بودند به خبرنگار ایمنا گفت: چگونه می‌شود فردی در غم هم‌وطن خود شادی و پایکوبی کند؟ به‌جز اینکه این افراد از شادی دشمنان قسم خورده ایران از جمله داعش شاد باشند.

دانشجویان که تعدادی از اساتید و کارمندان نیز به جمع آن‌ها اضافه شده بودند در حالی که شعار «مرگ بر دیکتاتور واقعی، سعودی و رجوی و پهلوی» را فریاد می‌زدند به سمت درب شمالی دانشگاه حرکت کردند و در مقابل درب تجمع کردند.

جمع اندکی که اقدام به پایکوبی کرده بودند در مقابل دانشجویان ایستادند و با پرتاب اشیا و فحاشی‌های بی‌سابقه در محیط دانشگاه به این دانشجویان حمله کردند که مجروحیت سطحی یک استاد دانشگاه و چند دانشجوی دانشگاه اصفهان حاصل این اعمال وحشیانه بود، اما در ادامه اتفاق عجیبی رقم خورد؛ نزدیک به ۱۰ نفر از اراذل و اوباش که پشت درب دانشگاه کمین کرده بودند با نزدیک شدن دانشجویان هتاک اقدام به شکستن درب و حمله به کردند.

این افراد با هماهنگی دیگر عناصر خود در دانشگاه قصد داشتند اتهام حمله به دانشجویان هتاک را به گردن دانشجویان بسیجی بیاندازند، اما با هوشیاری به موقع دانشجویان و ترک صحنه، نقشه مذبوحانه آن‌ها نقش بر آب شد و اراذل و اوباش خارج از دانشگاه توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شدند.

کد خبر 615552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.