عده‌ای درِ دانشگاه را شکستند و وارد شدند!

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به تجمع روز گذشته گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی برای سوگواری شهدای حادثه تروریستی شیراز گفت: ۱۰ نفر از اوباش که قصد ایجاد درگیری ایذایی داشتند، درِ دانشگاه را شکستند و با سلاح سرد و سنگ به داخل دانشگاه هجوم آوردند.

امیرحسین هادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حوادث اخیر در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: در پی حادثه تروریستی شاهچراغ و شهادت مظلومانه ۱۳ تن از هموطنانمان، گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی ظهر روز شنبه _هفتم آبان‌ماه_ به سوگواری نشستند.

وی با اشاره به شروع مراسم با برگزاری نماز در مصلی افزود: پس از آن دانشجویان به سمت سه‌راه زبان حرکت کردند، جمعیت بیشتر شد و دانشجویان عزادار همراه با پرچم‌های ایران در سه‌راه زبان مستقر شدند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان ادامه داد: قرائت متن اعلام همبستگی در محکومیت این حمله تروریستی توسط یکی از دانشجویان صورت گرفت پس از آن دانشجوها در سوگِ از دست‌دادن هم‌وطنانشان شمع روشن کردند، اما پس از گذشت چند دقیقه صدای دست و جیغ به گوش رسید، گروه اندکی از دانشجویان در همین مکان جمع شدند و تلاش کردند مراسم سوگواری را به هم زنند.

وی با اشاره به پایکوبی این دانشجویان در مراسم عزاداری شهدای شاهچراغ خاطرنشان کرد: یک طرف فریاد الله اکبر بود و طرف دیگر صدای سوت و کف، یک طرف شعار «صلح، وطن، امنیت» و یک طرف صدای درگیری و هتک حرمت؛ سرانجام دانشجویان عزادار با نزدیک شدن به ساعت برگزاری کلاس‌ها و برای جلوگیری از درگیری، به سمت درِ شمالی دانشگاه حرکت کردند.

هادی ادامه داد: در مسیر درِ شمالی، صدای شعارهای دانشجویان عزادار بلندتر شده بود که چنین شعارهایی سر می‌دادند: «داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه»، «زن، زندگی، شهادت، شیرازِ من تسلیت»، «داعشی، کوموله، کافیه آدم‌کشی» اما شعارهای دسته مقابل تنها اهانت و فحاشی بود و کلماتی که در شأن دانشگاه نیست.

وی با اشاره به حمله فیزیکی این دانشجویان هتاک به دانشجویان عزادار اظهار کرد: بطری‌های آب معدنی و آبمیوه را به سمت ما پرتاب می‌کردند که به چند نفر از دانشجویان آسیب رساند، دانشجویان عزادار همچنان تلاش کردند با اعلام همبستگی، فضا را آرام کنند، بنابراین شعار «اگر بهم فحش بدی، بازم برات جون میدم» را سر دادند که تأثیرگذار نبود و اهانت و فحاشی گروه مقابل ادامه یافت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان درباره دلیل ایجاد درگیری در این برنامه تصریح کرد: حدود ۱۰ نفر از اوباش که مشخص بود دانشجو نبودند و هماهنگ با دانشجویان هتاک قصد ایجاد درگیری ایذایی داشتند، درِ دانشگاه را شکستند و با سلاح سرد و سنگ به داخل دانشگاه هجوم آوردند.

وی موقعیت‌شناسی دانشجویان عزادار را مانع از درگیری آنها با اوباش دانست و گفت: آنها با ترک محل و به صورت گروهی با اتوبوس‌های دانشگاه به دانشکده‌ها بازگشتند، بنابراین نقشه مذبوحانه اوباش، بی‌نتیجه و بدون قربانی ماند اما مسئله‌ای که فراموش نمی‌شود شادی و پایکوبی این دانشجویان هتاک در مراسم عزاداری تعدادی از هموطنان ما بود که توسط داعش به شهادت رسیدند.

هادی با انتقاد از این اقدام برخی افراد هتاک افزود: مگر می‌شود دانشجویی عزادار این حادثه غم‌انگیز نباشد؟ فحاشی‌هایی که توسط این دانشجویان انجام شد در تاریخ دانشگاه اصفهان بی‌سابقه است و این کار حرمت فضای علمی دانشگاه را زیر سوال برد.

کد خبر 615897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.