تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بندرعباس و کورینتو امضا شد

تفاهم‌نامه خواهر خواندگی بین دو شهر بندرعباس و شهر کورینتو نیکاراگوئه امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست آنلاینی که از طریق ارتباط مستقیم وبیناری با حضور «مجید صالحی» سفیر ایران در نیکاراگوئه، «ای ساک لنین براوو» سفیر نیکاراگوئه در ایران، «سعید شعبان» نماینده وزارت امور خارجه بندرعباس، «مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس، «آبسالون مارتینز» شهردار کورینتو، «حسن سالاری» نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، «شهرام شهیدی» مدیر دفتر شهردار، «مریم پاسالار» مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، «آیدالینا سالمرون» معاون شهردار کورینتو و «رونالدو بلانکو» دبیر شورای شهر کورینتو برگزار شد، بسترهای گسترش روابط دو شهر در جهت امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در حاشیه این نشست، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، روابط دوستانه دو کشور و شرایط و موضوعات مشترک دو شهر را از مهمترین دلایل این ارتباط و خواهر خواندگی دانست و اظهار کرد: با توجه به مفاد قرارداد که مورد تفاهم قرار گرفته است موضوعاتی همچون تبادل اطلاعات و تجربیات، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، خدمات شهری، مدیریت پسماند، محیط زیست، توسعه پایدار، توسعه زیرساخت‌های شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، معماری و شهر سازی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، کارآفرینی، اشتغال‌زایی مورد توجه هر دو طرف است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه بر اساس قوانین و مقررات هر دو کشور، همچنین تعهدات بین‌المللی تنظیم شده و مفاد آن در هر لحظه قابل اجرا است، اظهار امیدواری کرد: با بسترسازی مناسب اتفاقات خوبی برای شهر بندرعباس و کورینتو رقم بخورد،

صالحی سفیر ایران در نیکاراگوئه نیز اظهار کرد: به درخواست رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور نیکاراگوئه در راستای تقویت روابط بین‌الملل، و پیوند دوستی بین دو کشور این سند مهم بین دو شهر تنظیم شده است و با تفاهم‌ها و تعهدات ایجاد شده، شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهر خلاق بندرعباس ظرفیت‌های بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و با تقویت حوزه گردشگری این شهر می‌تواند قطب مهم فرهنگی منطقه باشد.

ای ساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: ما به دنبال ایجاد فرصت‌های همکاری بیشتر هستیم و این مسئله برای دولت نیکاراگوئه یک اولویت حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری‌ها با امضای این تفاهم نامه شتاب بیشتری خواهد گرفت و اتفاقات بزرگی خواهد افتاد، ارتباط ما با شهرداری بندرعباس و وزارت امور خارجه خوب بوده است و نتیجه آن امروز امضای این تفاهم نامه شد، تصریح کرد: زمینه‌های همکاری مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است و تیم ما در سفارت نیکاراگوئه آماده توسعه همکاری‌ها است.

آبسالون مارتینز شهردار کورینتو با بیان اینکه هر دو شهر برای گسترش روابط به شکل گسترده عمل خواهند کرد، گفت: این سند باعث تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی توریستی تجاری و اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم برای استقلال و آزادی مملکت خود تلاش می‌کنند، اظهار کرد: محتوای کامل این تفاهم‌نامه جهت گسترش ارتباطات بین‌المللی دو شهر است که فواید آن نصیب شهروندان خواهد شد؛ البته ما در جهت تقویت پیوند دوستی گام بر می‌داریم و در حوزه‌های مختلف به تفاهم رسیده‌ایم که برای اجرایی شدن آن مردم اصلی ترین مخاطبان ما هستند.

به گزارش ایمنا، در پایان این وبینار و پس از امضای آنلاین تفاهم‌نامه توسط شهردار کورینتو و شهردار بندرعباس، «سعید شعبان» نماینده وزارت امور خارجه بندرعباس ضمن آرزوی موفقیت و ثمر بخش بودن این اتفاق بزرگ از تلاش‌های مجموعه بین‌الملل شهرداری بندرعباس قدردانی کرد.

حسن سالاری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز ضمن تبریک به مناسبت اجرایی شدن مفاد این قرارداد و تفاهم‌نامه، افزود: منافع این رابطه و خواهرخواندگی باید به مردم و شهر بندرعباس برسد و تقویت ارتباطات فرهنگی برگزاری هفته‌های فرهنگی بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تجربه‌های مدیریتی توسعه اقتصادی، تجاری و صنعتی از مهمترین اهداف این ارتباط بین‌المللی باشد.

کد خبر 615481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.