نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری تهران به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه نخستین مجموعه مدیریت یکپارچه پسماند شهری در حریم شهر امروز (شنبه) بهره‌برداری شد، گفت: در این محل پسماند مناطق پنج، ۲۱ و ۲۲ دریافت می‌شود و ظرفیت دریافت ۷۵۰ تن پسماند را دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مراسم بهره‌برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهر و ۵۵ غرفه دریافت پسماند خشک در دهمین شنبه امید و افتخار امروز _شنبه هفتم آبان‌ماه_ با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه در منطقه کوهک چیتگر واقع در منطقه ۲۲ آغاز شد.

محمد مهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز نخستین مجموعه مدیریت یکپارچه پسماند شهری در حریم شهر بهره‌برداری شد؛ در این مراکز، مدیریت پسماند و تفکیک آنها با اولویت جداسازی حداکثری پسماند با ارزش در مبدا انجام می‌شود که در فاز نخست برای ایجاد این مرکز ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و از ظرفیت صددرصدی بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در این محل پسماند مناطق پنج، ۲۱ و ۲۲ دریافت می‌شود و ظرفیت دریافت ۷۵۰ تن پسماند وجود دارد، تاکید کرد: این پسماندها پس از پردازش به آرادکوه منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: هدف این است که اقدامات لازم برای جداسازی پسماندهای تر و خشک را در همین منطقه انجام دهیم تا دیگر زباله‌ها به کهریزک نروند و برای انجام این اقدام، در حال همکاری با بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی هستیم که در بازه زمانی سه تا چهار سال آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۵ غرفه دریافت پسماند خشک در این مرکز وجود دارد که به عنوان مشوق‌های خوبی برای شهروندان به‌شمار می‌رود، گفت: در غرفه سنتی تنها شوینده به شهروندان تحویل داده می‌شد، همچنین در ازای تحویل پسماند خشک، به شهروندان گل می‌دهیم و آنها می‌توانند از هایپر پسماندها نیز کالای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

عزیزی افزود: در منطقه ۱۵ فضایی برای بازی کودکان در ازای دریافت پسماند خشک ایجاد شده است و مجموعه‌ای در منطقه ۱۰ نیز روزانه یک تن پسماند خشک دریافت می‌کند.

کد خبر 615446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.