اجرای طرح حامیان بازیافت در مدارس بندرعباس

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: از مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس، آموزش تفکیک پسماند از مبدأ توسط واحد آموزش این سازمان در مدارس آغاز شده است.

حمید جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های مؤثر در مدیریت پسماند، آموزش و فرهنگ‌سازی جهت تفکیک پسماند از مبدا و جلب مشارکت شهروندان است.

وی ادامه داد: آموزش شهروندی یکی از مهمترین گام‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار شهری است و آموزش صحیح از سنین پایه در راستای حفاظت از محیط زیست نقطه عطفی در کاهش و رفع مشکل پسماند خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس تصریح کرد: کارشناسان آموزش سازمان مدیریت پسماند از زمان بازگشایی مدارس تاکنون، همراه با شخصیت عروسکی بابامراد در ۱۰ مدرسه حضور یافته‌اند و تفکیک پسماند از مبدا را که یک مسئولیت اجتماعی است به دانش‌آموزان آموزش داده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از آموزش‌ها، به دانش‌آموزان کارت «همیار بازیافت» ارائه می‌شود و جهت تشویق و ترغیب هرچه بیشتر به آن‌ها هدایایی تعلق می‌گیرد، افزود: تاکنون این آموزش‌ها در دبیرستان متوسطه پسرانه ۱۳ آبان، پیش‌دبستانی دخترانه بامداد، دبستان دخترانه چاوش، دبستان دخترانه شجره طیبه، پیش‌دبستانی نخبگان هرمزگان و پیش‌دبستانی پسرانه سما ارائه شده است و در دیگر مدارس نیز انجام می‌شود.

کد خبر 615478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.