چگونه می‌توان مفاصل را با وجود افزایش سن سالم نگه داشت؟

با انجام دادن اقدامات ساده می‌توان از بین رفتن غضروف مفاصل ناشی از افزایش سن را کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال‌های قبل از ابتلاء به آرتروز، افراد می‌توانند با ساختن ماهیچه‌های قوی از مفاصل خود محافظت کنند، زیرا می‌تواند بخشی از فشار را از روز مفاصل کاهش دهد، اما این ماهیچه‌ها باید بدون انجام دادن ورزش‌های شدید مانند فوتبال یا بدنسازی ساخته شوند زیرا این ورزش‌ها خطر ابتلاء به آرتریت را افزایش می‌دهند.

به گفته محققان افراد باید در حد معقول ورزش کنند، در حدی که ماهیچه‌ها سالم، انعطاف‌پذیر و قوی بمانند و از مفاصل محافظت کنند، اما نباید در این کار زیاده‌روی کرد. حفظ وزن سالم در این زمینه بسیار تأثیرگذار است. افراد مبتلا به درد آرتریت می‌توانند نوع فعالیت خود را اصلاح کنند. برای نمونه در صورتی که مشکل مفصل زانو یا لگن دارید به جای دویدن، دوچرخه‌سواری کنید. همچنین توصیه شده است از عصا برای سبک کردن بار روی مفصل ران، زانو یا مچ پای دردناک استفاده کنید.

متخصصان معتقدند که استفاده از نوعی زانوبند که در خارج از لباس پوشیده می‌شود، می‌تواند بار را به بخش سالم‌تر مفصل زانو منتقل کند. مصرف داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن برای تسکین درد مناسب هستند، اما لازم به ذکر شده است که این داروها ممکن است منجر به زخم، مشکلات کلیوی یا قلبی شود.

برای افرادی که درد مفاصل آن‌ها مداوم است کورتیزون یا تورادول به مفصل آسیب‌دیده تزریق می‌شود. علاوه بر این، اسید هیالورونیک می‌تواند به روان‌سازی مفاصل در هنگام تزریق به ویژه زانو کمک کند.

کد خبر 615275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.