سرمایه‌گذاری بلژیک بر بهبود زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری

بنیاد شاه بودوئن بلژیک، نیمی از سرمایه خود را برای ترویج دوچرخه‌سواری و بهبود زیرساخت‌های دوچرخه اختصاص داد.

شهر بروکسل در حال تغییر است زیرا دوچرخه‌سواران بیشتری به خیابان‌ها می‌آیند و خودروها به آرامی توسط سیاست‌های شهری بیرون رانده می‌شوند. با وجود اینکه شبکه دوچرخه سواری در پایتخت بلژیک از خطوط و فضاهای اختصاصی برخوردار است، هنوز دوچرخه‌سواران و وسایل نقلیه موتوری برای حضور در خیابان با چالش مواجه هستند.

به همین دلیل است که بنیاد پادشاه بودوئن متعهد شد ۱.۱۵ میلیون یورو برای تقویت زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری از طریق صندوق دوچرخه، در بروکسل سرمایه‌گذاری کند. این بنیاد اعلام کرد که از چندین پروژه زیرساختی بزرگ‌تر پشتیبانی می‌کند و در عین حال درگاه درخواست را برای پروژه‌های کوچک‌تر نیز باز نگه می‌دارد.

صندوق دوچرخه در بروکسل توسط این بنیاد در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و هدف آن حمایت از ابتکارات شهری است که جابه‌جایی پایدارتری را به شهر می‌آورد. بر اساس بیانیه رسمی، این امر تردد آزادتر، هوای پاک‌تر و آلودگی صوتی کمتری را برای پایتخت بلژیک به ارمغان می‌آورد.

سرمایه‌گذاری بلژیک بر بهبود زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری

یکی از پروژه‌های بزرگی که صندوق تصمیم گرفته است از آن حمایت کند، پل دوچرخه‌سواری در «کواتر براس» است. این پل برای دوچرخه‌سواران در فلاندر، دسترسی رایگان و ایمن به شهر را می‌دهد. این صندوق تصمیم گرفته است که حدود ۵۰۰ هزار یورو به پل دوچرخه‌سواری اختصاص دهد که تقریباً نیمی از سرمایه آن است.

علاوه بر این، نمایندگان صندوق تصمیم گرفته‌اند از پروژه‌ای برای ایجاد یک مسیر دوچرخه‌سواری مجزا بین مولنبک-سنت ژان با ۳۷۰ هزار یورو بیشتر _به عنوان یک محور مهم ترانزیتی در بروکسل_ حمایت کنند. آنها از مسیرهای دوچرخه‌سواری در امتداد خیابان «دو ساکره-کور» در منطقه «ژت» بروکسل با بیش از ۱۵۰ هزار یورو پشتیبانی خواهند کرد. این مسیرها شکاف‌های زیرساختی موجود در شبکه را پر می‌کند و همچنین برای بچه‌هایی که می‌خواهند با دوچرخه به مدرسه بروند مفید و ایمن خواهد بود.

کد خبر 615167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.