بلژیک میزبان بزرگراه‌های دوچرخه

مسئولان بلژیکی مسیر ۱۶ کیلومتری را ایجاد خواهند کرد که به مسافران روزانه امکان یک مسیر جابه‌جایی امن و پایدار را می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌تازگی مقامات بلژیک از ساخت یک بزرگراه دوچرخه‌سواری جدید خبر دادند که شهر لوون در فلاندر را به بروکسل، پایتخت این کشور متصل می‌کند. بسیاری از مردم درحال‌حاضر به عنوان بخشی از رفت‌وآمد خود به محل کار روزانه با دوچرخه بین این دو شهر سفر می‌کنند.

بنا بر اعلام دولت فلاندری، ایجاد بزرگراه این سفر را ایمن‌تر و سریع‌تر می‌کند. ساخت‌وساز این مسیر سال آینده آغاز می‌شود، در حالی که تاریخ پایان آن برای سال ۲۰۲۵ تعیین شده است.

امسال، بزرگراه‌های دوچرخه در اتحادیه اروپا به عنوان یک راه‌حل زیرساختی جدید برای جابه‌جایی شهری پایدار به راه افتاده است. مقامات محلی در سراسر چندین کشور عضو، کار روی پروژه‌هایی از وین تا مونیخ و هامبورگ را آغاز کرده‌اند.

این زیرساخت‌های جدید برای رسیدگی به تعداد فزاینده مسافران دوچرخه و ارائه مسیرهای امن از طریق شهرها یا مناطق روستایی است و اگرچه اکثر شهرها هنوز تردد کافی دوچرخه برای تضمین چنین توسعه‌های عظیمی را ندارند، در آینده به آن نیاز خواهند داشت. همان‌طورکه کاترین هابنشادن، معاون شهردار مونیخ در بیانیه‌ای در ماه می ۲۰۲۲ توضیح داده است: اگر بزرگراه‌های دوچرخه‌سواری ایجاد کنید، دوچرخه سوار خواهید داشت.

بزرگراه دوچرخه‌سواری جدید ۱۶ کیلومتر طول خواهد داشت و قبل از اتصال جاده کمربندی لوون به حلقه بیرونی بروکسل، از نزدیکی شهر تروورن می‌گذرد. از آنجا مسافران می‌توانند از زیرساخت‌های محلی متصل در پایتخت استفاده کنند.

این مسیر که F29 نیز نامیده می‌شود، دارای تعدادی پل و گذرگاه خواهد بود که از جاده‌های اتومبیل‌رو عبور می‌کند و به مردم راهی امن و سریع برای سفر بین دو شهر با دوچرخه ارائه می‌دهد.

این دومین بزرگراه دوچرخه‌سواری بین دو شهر خواهد بود که اولین بزرگراه آن پس از اتصال ریلی از لوون به بروکسل است. با این حال، اولی دوچرخه سواران را به سمت شمال شهر هدایت می‌کند، درحالی‌که دومی از جنوب به جاده کمربندی بروکسل نزدیک می‌شود.

بلژیک میزبان بزرگراه‌های دوچرخه

کد خبر 608409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.