دوچرخه‌ها حاکم خیابان‌ها در بلژیک

مدیران شهر بروژ در بلژیک به جای احداث خطوط دوچرخه، مناطقی را ایجاد کردند که در آن دوچرخه‌سواران بر خودروها اولویت دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر بروژ بلژیک ۹۰ خیابان را به مناطق جامع دوچرخه‌سواری تبدیل کرد. این خیابان‌ها مرکز شهر را پوشش می‌دهند و یک منطقه پیوسته را تشکیل می‌دهند که دوچرخه‌سواران بر اتومبیل‌ها اولویت دارند. در واقع مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند به جای ایجاد خطوط اختصاصی دوچرخه، قوانین ترافیکی را در منطقه تغییر دهند.

دوچرخه‌سواران در چنین مناطقی، این حق را خواهند داشت که به جای کنار، در وسط جاده حرکت کنند، در حالی که خودروها حق سبقت گرفتن از آنها را ندارند. این روش برای ساخت خیابان‌های دوچرخه‌دوست مدتی است که در اروپا مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از کشورها این مدل را به عنوان جایگزینی سریع و آسان برای ساخت خطوط اختصاصی دوچرخه‌سواری انتخاب می‌کنند.

در بروژ، تنها کاری که مقامات محلی باید انجام دهند این است که تابلوها و علائم جاده را تغییر دهند. اکنون، کل منطقه دوچرخه‌سواری دارای محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت است، در حالی که تمام وسایل حمل‌ونقل موتوری باید در مقابل دوچرخه به عنوان صاحب جدید خیابان تسلیم شوند. این توسعه برای بروژ در مجموع ۱۳ کیلومتر زیرساخت مناسب برای دوچرخه‌سواری فراهم می‌آورد و آن را به شهری دوچرخه‌دوست تبدیل می‌کند.

دوچرخه‌ها حاکم خیابان‌ها در بلژیک

بر اساس ارزیابی رسمی منتشر شده توسط این شهر، بروژ در اهداف اقلیمی تعیین‌شده برای سال ۲۰۳۰ عقب مانده است. انتشار CO2 کاهش یافته است اما کافی نیست و مقامات محلی نیاز به ترویج نصب بیشتر پنل‌های خورشیدی دارند.

علاوه بر این، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در حالی که بسیاری از خانوارها بهینه‌تر از انرژی استفاده می‌کنند، روش اصلی گرمایش سوخت‌های فسیلی هنوز پابرجا است و این موضوعی طولانی‌مدت است که ساکنان و شهرداری باید با آن دست‌وپنجه نرم کنند.

از نظر میزان انتشار، تحقیقات نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰، گازهای گلخانه‌ای میزان ۱۷ درصد کاهش یافته است، اما این میزان کمتر از هدف ۲۰ درصد است.

خانواده‌های بروژ در صورتی که تصمیم به کنار گذاشتن خودروی خود داشته باشند، واجد شرایط دریافت یارانه ۵۰۰ یورویی می‌شوند. این یارانه به نوبه خود می‌تواند به عنوان راهی برای خرید دوچرخه یا اشتراک حمل‌ونقل عمومی استفاده شود.

این شهر همچنین اشتراک خودرو بین چند خانوار را با حدود ۶۰ وسیله نقلیه مشترک در لحظه، ترویج می‌کند. با این حال، مقامات محلی می‌خواهند این تعداد را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۵ و تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵۰ افزایش دهند.

کد خبر 613594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.