دفع بیش از ۹۵ هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی در قزوین

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از دفع بیش از ۹۵ هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی در جایگاه لیا، طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، حسین عمویی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه حدود ۵۰۰ تن از پسماندهای عمرانی و ساختمانی سطح شهر قزوین به جایگاه لیا منتقل می‌شود، اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، میزان ۹۵ هزار تن پسماند ساختمانی به این سایت منتقل شده است.

وی با تاکید بر دفع اصولی این گونه پسماندها به کاشت بیش از هزار اصله درخت در سلول‌های دفن این محل اشاره کرد و افزود: استراتژی در این محل به نحوی است که پس از تکمیل هر سلول، خاک پوششی نهایی دارای هوموس بالا در محل به ارتفاع حدود یک متر به‌کارگیری می‌شود و امکان ایجاد فضای سبز را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها، دپوی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در معابر عمومی تخلف محسوب می‌شود و از صاحبان املاک در حال ساخت‌وساز درخواست می‌شود پسماندهای عمرانی خود را جهت دفن به جایگاه دفن پسماندهای ساختمانی لیا منتقل کنند.

کد خبر 615104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.