افزایش قیمت مرغ اثری در حمایت از تولید ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان گفت: قیمت مصوب ۶۳ هزار تومان برای هر کیلو مرغ گرم در صورتی تعیین شده است که این قیمت برای مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها سود چندانی ندارد.

محمدعلی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تولیدکنندگان مرغ در حال نابود شدن هستند و این افزایش قیمتی که گفته می‌شود برای حمایت از آنها صورت گرفته اثر چندانی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: این قیمت گذاری فقط قاچاق و زیر میزی را رواج می‌دهد و تا وقتی که قیمت براساس عرضه و تقاضا تعیین نشود ثبات قیمتی ایجاد نخواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمتی پایین‌تر از واحدهای خرده فروشی به فروش می‌رود، گفت: با وجود اینکه از سوی دولت مصوب شده تا هر کیلو مرغ با قیمت ۶۳ هزار تومان به فروش برسد اما در فروشگاه‌های کوثر با قیمتی کمتر عرضه می‌شود که این موجب ایجاد درگیری میان خریداران و مرغ فروشی‌های سطح شهر شده است.

فروغی تاکید کرد: به فروشگاه‌های کوثر به طور روزانه پنج تن مرغ داده می‌شود در صورتی که به مرغ فروشی‌ها ۳۰ کیلو مرغ عرضه شده است.

وی تصریح کرد: واحدهای خرده فروشی مرغ انتظار دارند اگر عرضه مرغ کاهش یافته سود نهایی کاهش نیابد. زیرا سودی که در کشور تعیین شده ۱۰ درصد است در صورتی که در استان اصفهان هر کیلو مرغ باید با شش درصد سود بفروش برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان خاطرنشان کرد: قیمت مصوب ۶۳ هزار تومان برای هر کیلو مرغ گرم در صورتی تعیین شده است که این قیمت برای مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و فروشندگان آن نیز سود چندانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن شیراوند، در هفته‌ای که گذشت، از افزایش نرخ مصوب قیمت مرغ خبر داد و اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ از ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان افزایش یافت.

وی دلیل افزایش قیمت مرغ را افزایش هزینه‌های تولید مطرح کرد و گفت: امیدوار هستیم که با این تصمیم به استمرار تولید کمک شود.

کد خبر 615017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.