انهدام باند متکدیان حرفه‌ای خارجی در اصفهان/ احداث ۵۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اراک

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «دومینوی تغییرات در شهرداری اصفهان شایعه است»، «ناله تاکسیرانان کرج را بشنوید»، «انهدام باند متکدیان حرفه‌ای خارجی در اصفهان»، «سیل‌بند جدید یزد تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد»، «نصب آیات قرآن روی اتوبوس‌های شهری اصفهان»، «توسعه زیرساخت‌های آرامستان بندرعباس»، «شناسایی ۳۲ مورد مشاغل مزاحم در منطقه ۹ اصفهان»، «احداث ۵۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اراک»، «تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری کارمندان در اصفهان» و «تدوین بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان در دستور کار است / رصد ۱۶۰۰ پروژه شهری» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

دومینوی تغییرات در شهرداری اصفهان شایعه است

«دومینوی تغییرات در شهرداری اصفهان شایعه است» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مهدی سلطان‌آقایی، مدیرکل حوزه شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه دومینوی تغییرات در شهرداری این کلان‌شهر شایعه است، گفت: افرادی که شایعه‌پراکنی می‌کنند، آرامش سیستم شهرداری را به هم می‌زنند و در عملکرد کارکنان تأثیرات منفی به جا می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر دومینوی تغییرات در شهرداری اصفهان مطرح شده که کاملاً بی‌اساس است، اظهار کرد: برخی افراد با در نظر گرفتن بعضی اهداف و به جهت افزایش منافع شخصی خود، شایعاتی در حوزه جابه‌جایی‌ها مطرح می‌کنند که به نظر من باید با این افراد صحبت کرد، زیرا آرامش سیستم شهرداری را به هم می‌زنند و در عملکرد کارکنان تأثیرات منفی به جا می‌گذارند.

ناله تاکسیرانان کرج را بشنوید!

یکی از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «ناله تاکسیرانان کرج را بشنوید» بود.

با تشدید آلودگی هوای شهر کرج در سال‌های گذشته، همواره نوک پیکان انتقادها به سمت خودروهای فرسوده به‌ویژه تاکسی‌ها بوده است، لذا می‌طلبد مسئولان امر راهکاری اساسی ارائه کنند و پیش از وارونگی هوا اقدامی مؤثر داشته باشند.

امیر عطایی‌نیا، معاون سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج می‌گوید: از ۳۱۳ البرزی که در طرح نوسازی خودروهای فرسوده ثبت‌نام کردند، ۲۶۶ نفر با تکمیل اقساط خودروهای جدید را تحویل گرفتند.

وی با اشاره به آمار کشوری مبنی بر ۱۷۰۰ دستگاه خودرو پلاک‌گذاری نشده به دلیل تأیید نکردن سازمان استاندارد و مشکلات شماره‌گذاری، تصریح می‌کند: ۴۷ خودرو در کرج نیز مشمول این آمار می‌شود، البته ما سعی داریم با پیگیری‌های صورت گرفته خودروها هرچه سریع‌تر پلاک‌گذاری و تحویل مالکان شود.

وحید مظفری، یک کارشناس ارشد حوزه محیط زیست، در خصوص نقش ناوگان حمل‌ونقل عمومی در آلودگی هوا، می‌گوید: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که اگر فقط ۱۰ درصد از ناوگان حمل‌ونقل شهر فرسوده باشد می‌تواند منجر به انتشار حدود ۵۰ درصد ذرات معلق ناشی از حمل‌ونقل در هوا شود، بنابراین تمرکز راهکارها روی ناوگان فرسوده به خصوص خودروهای دیزلی فرسوده می‌تواند با صرف هزینه‌های کمتر، تأثیر بیشتری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

وی تصریح می‌کند: آلودگی هوای شهر با توجه به خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیمی که به زندگی شهری وارد می‌کند، یکی از مهمترین چالش‌هایی است که افراد و نهادهای مختلفی را درگیر خود کرده است، با توجه به اینکه شالوده رفع مشکلات اساسی کشور، شناخت دقیق مسئله است، بنابراین در برخورد با مشکل آلودگی هوا نیز لازم است این پدیده به طور کامل شناسایی شود، به همین منظور ضروری است در دو لایه «شناخت آلاینده اصلی» و «شناخت منابع انتشار ذرات معلق» بررسی‌های دقیق کارشناسی صورت گیرد.

انهدام باند متکدیان حرفه‌ای خارجی در اصفهان

«انهدام باند متکدیان حرفه‌ای خارجی در اصفهان» یکی از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

روح‌الله ابوطالبی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از شناسایی و جمع‌آوری باند متکدیان حرفه‌ای اتباع خارجه در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: وجود متکدیان پاکستانی یکی از معضلات مدیریت شهری در پاکسازی چهره شهر از وجود متکدیان است.

وی از شهروندان درخواست کرد: از پرداخت هرگونه وجه یا کمک به افرادی که به صورت حرفه‌ای و در پوشش افراد نیازمند بر سر چهارراه‌ها و معابر تکدی‌گری می‌کنند، اجتناب کنند و کمک‌های خود را به مؤسسات و نهادهای خیریه معتبر تحویل دهند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

سیل‌بند جدید یزد تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «سیل‌بند جدید یزد تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

عبدالعلی صداقتی، معاون خدمات شهری منطقه سه شهرداری یزد با اشاره به اینکه شهرداری در حال ساخت سیل‌بند جدید است، گفت: این سیل‌بند تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پس از وقوع سیل اردیبهشت‌ماه و شدت بسیار بالای آن، تقویت سیل‌بندها در دستور کار قرار گرفت و همین موضوع سبب شد که با وجود شدت بسیار بالای سیل مردادماه، سیل‌بندها هیچ آسیبی نبیند و علاوه بر آن سیل‌بندهای جدید نیز در نقاط مشخص شده احداث شود، افزود: یکی از سیل‌بندها توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و مراحل عمرانی آن به پایان رسیده است و سیل‌بندی که توسط شهرداری یزد در حال احداث است با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

نصب آیات قرآن روی اتوبوس‌های شهری اصفهان

«نصب آیات قرآن روی اتوبوس‌های شهری اصفهان» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر امیدبخشی فضای جامعه، گفت: این شرکت با همکاری خیران قرآنی کشور برای نصب آیات قرآن روی اتوبوس‌های شهری اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه آیات نصب شده روی اتوبوس‌ها با موضوع امیدبخشی در فضای جامعه است، خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش و پیگیری‌های بی‌وقفه مسئولان شهری در جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک و ۵۶ دستگاه اتوبوس بزرگ خریداری شد و مهرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

توسعه زیرساخت‌های آرامستان بندرعباس

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «توسعه زیرساخت‌های آرامستان بندرعباس» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در سازمان آرامستان این کلان‌شهر، زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان آرامستان در تلاش است با ارائه خدمات مناسب در حوزه کاری خود رضایت شهروندان را جلب و آرامش را به شهروندان تزریق کند، افزود: همسان‌سازی قبور در بعضی قطعات همچون ۲۶ و ۱۷ یکی از خواسته‌های شهروندان بود و به همین جهت سازمان آرامستان در راستای تسهیل در تردد شهروندان، همسطح‌سازی قبور در قطعه ۱۷ را با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان به اتمام رسانده است.

شناسایی ۳۲ مورد مشاغل مزاحم در منطقه ۹ اصفهان

«شناسایی ۳۲ مورد مشاغل مزاحم در منطقه ۹ اصفهان» نیز از جمله اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب یک گفت‌وگو این موضوع بررسی شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: با پیگیری نیروهای واحد پیشگیری از تخلفات شهری در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم در بافت‌های مسکونی، ۳۲ مورد تذکر داده شده یا در مرحله تشکیل پرونده و تعهد است.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت فرهنگ شهروندی در رفع مشکل مشاغل با فعالیت مزاحم و آلاینده در بافت شهری، تصریح کرد: آموزش‌های شهروندی با بهره‌گیری از تمام ابزارهای تبلیغاتی و آموزشی برای فرهنگ‌سازی عمومی امری ضروری و تأثیرگذار است، البته با پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری در راستای رفع مشاغل مزاحم در سطح منطقه ۹، یک دامداری به مساحت ۷۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون ریال در خیابان شهید سردار مظاهری جمع‌آوری و به مکان دیگری منتقل شد.

احداث ۵۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اراک

یکی دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «احداث ۵۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اراک» بود.

حسین زندیه‌وکیلی، مسئول کارگروه حمل‌ونقل پاک شهرداری اراک با تاکید بر لزوم احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری در این کلان‌شهر، گفت: تا پایان امسال ۵۲ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر اراک ایجاد می‌شود.

وی افزود: بر اساس چشم‌انداز مشخص شده، مسیر دوچرخه‌سواری شهر اراک در سال ۱۴۰۱ در دو جبهه ادامه پیدا می‌کند که یک جبهه آن انتقال مسیر به سمت کارخانه‌های دولتی است و در این زمینه در حال مذاکره با شرکت هپکو هستیم تا مسیر را از داخل این شرکت عبور دهیم و به شرکت‌های آلومینیوم، آذرآب و ماشین‌سازی برسانیم، البته بخش دیگری از کار نیز که انتقال مسیر دوچرخه به بلوار آنجفی است، در حال پیگیری است.

مسئول کارگروه حمل‌ونقل پاک شهرداری اراک با بیان اینکه مسیر دوچرخه‌سواری بلوار شهدای دولت حدود یک ماه پیش احداث، رنگ‌آمیزی و با موانع کوچک جداسازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نیاز به انتقال عرضی مسیر از نوار جنگلی، کار متوقف شده است و ما منتظر مصوبه شورای ترافیک استان برای این موضوع هستیم که پس از آن می‌توانیم تا پایان سال نزدیک به ۱۵ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر احداث کنیم.

تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری کارمندان در اصفهان

«تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری کارمندان در اصفهان» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.‌

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌‎ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پس از بررسی جوانب مختلف طرح شناورسازی ساعات اداری کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ارائه نتایج آن در شورای ترافیک استان اصفهان در جلسه بیست‌وششم مهرماه جاری، مقرر شد شناورسازی ساعات کاری، مشابه شهر تهران تا پایان آذرماه امسال تمدید شود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه اجرای طرح شناورسازی در مهرماه مطلوب بود و هدف توزیع سفر در ساعت پیک را برآورده کرد، به‌گونه‌ای که قله اوج ترافیک خودروها و مسافران حمل‌‎ونقل همگانی، ۱۵ درصد کاهش یافت و در مقابل هر دوره اوج ترافیک (صبح، ظهر و عصر) نیم‌ساعت افزایش یافت و این توزیع ترافیک باعث روان شدن بیشتر ترافیک و افزایش ظرفیت خدمات اتوبوس و مترو شد.

تدوین بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان در دستور کار است / رصد ۱۶۰۰ پروژه شهری

یکی دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «تدوین بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان در دستور کار است / رصد ۱۶۰۰ پروژه شهری» بود.

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و تدوین بودجه ۱۴۰۲ در دست اقدام است، گفت: بازنگری برنامه پنج‌ساله ۱۴۰۵، تدوین آمارنامه ۱۴۰۰، پیاده‌سازی نظام جامع آماری و تهیه اطلس‌های موضوعی از جمله اقدامات این معاونت در سال جاری است.

وی با اشاره به رصد پروژه‌های شهری افزود: با استفاده از سامانه سیگما ۱۶۰۰ پروژه در عرصه‌های مختلف رصد و گزارش‌های آن به صورت ماهانه تهیه و به بخش‌های مختلف شهرداری ارائه می‌شود.

کد خبر 615012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.