انتقاد رئیس شورای شهر سولی‌هال از خطوط حمل‌ونقل

رئیس شورای شهر سولی‌هال انگلستان خطوط حمل‌ونقل شمال شهر را مورد انتقاد اساسی قرار داد و اعلام کرد مسیرهای پیونددهنده مناطق شمالی شهر آن‌قدر که باید کارایی ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس شورای شهر سولی‌هال پس از بررسی مسیرهای تردد و خطوط حمل‌ونقل میان مناطق شمالی و مرکز شهر سولی‌هال اعلام کرد که راه‌های حمل‌ونقلی که ساکنان شمال سولی‌هال را به سایر بخش‌ها متصل می‌کند، به اندازه کافی خوب نیست. اعضای شورای شهر و ساکنان این مناطق نیز همه تصریح کردند مسیرهای تردد از شمال به جنوب سولی‌هال بسیار ضعیف است.

نظرات زمانی مطرح شد که اعضای شورای شهر در مورد استراتژی حمل‌ونقل جدیدی بحث کردند که به‌دنبال بهبود پیوندهای مسافرتی در سولی‌هال برای دهه آینده است. این طرح‌ها در شورای شهر سولی‌هال با عنوان «سولی‌هال بهم پیوسته» شناخته می‌شود و به‌دنبال رشد و توسعه شبکه حمل‌ونقل این شهر و درنتیجه بهبود کیفیت زندگی ساکنان است. مدیران شهری سولی‌هال در جلسه بررسی طرح‌های ارائه‌شده اعلام کردند که لازم است شورا در گزارش خود قصد خود از بهبود ارتباطات میان شمال و مرکز شهر سولی‌هال را به‌طور واضح بیان کند.

یکی از اعضای شورای شهر اظهار کرد که سولی‌هال یک سیستم حمل‌ونقل دارد که مبتنی بر بیرمنگام است و این امر یک مشکل اساسی محسوب می‌شود؛ چراکه بخش‌های شمالی شهر بیش از آن‌که به مرکز خود شهر متصل باشد به بیرمنگام وصل است.

وی در ادامه گفت: «مناطق شمالی سولی‌هال ازجمله قلعه برومویچ، چلمزلی‌وود، کینگ‌شورست و فوردبریج ۲۸ درصد از جمعیت سولی‌هال را در خود جای داده است. علاوه بر این نسبت به دیگر مناطق شهر جمعیت بسیار جوان‌تری دارد و همان‌طور که در گزارش آمده است سیستم حمل‌ونقل این مناطق، پیوند بسیار ضعیفی با سایر بخش‌ها دارد و جامعه را از حضور فعال این بخش از جمعیت محروم می‌کند.»

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد که مطالعه دقیق استراتژی پیوند شهرهای شمالی سولی‌هال به مرکز آن، در کنار بهبود خطوط حمل‌ونقل به موارد دیگری همچون مسئله قرارگیری نقاط شارژ خودروهای الکتریکی در هر منطقه دیگری از سولی‌هال به جز شمال پرداخته است و این امر را مورد بررسی قرار داده که چرا در میان ساکنان شمال شهر هیچ نیازی به نقاط شارژ خودروهای برقی دیده نمی‌شود اما قسمت‌های دیگر شهر همه با کمبود شدید این ایستگاه‌ها مواجه است. در این گزارش مشخص شده است که تعداد بالایی از ساکنان این بخش ماشین ندارند.

انتقاد رئیس شورای شهر سولی‌هال از خطوط حمل‌ونقل

وی با اشاره به اهمیت افزایش اتوبوس‌های شهری گفت: «تعدد اتوبوس‌های شهری نیز وضعیت دیگری است که نیاز به بحث بیشتر دارد. در حال حاضر سرویس‌های منطقه هر ۱۵ دقیقه یک‌بار تردد دارند و هدف استراتژی جدید این است که تا حد امکان این زمان کوتاه‌تر شود؛ چراکه سولی‌هال یک بازار تجاری است. از سوی دیگر تردد بیشتر اتوبوس‌ها با هزینه بالاتری برای شورا همراه است و این هزینه نیاز به تعدیل دارد.»

استراتژی جدید حمل‌ونقل شورای شهر سولی‌هال همچنین به تأثیر کووید -۱۹ بر عادت‌های سفر مردم در منطقه پرداخته است و این امر را مورد بررسی قرار داده که چرا آخرین داده‌های سرشماری نشان‌دهنده پیری جمعیت در سولی‌هال است و چگونه حمل‌ونقل می‌تواند به متحول شدن این جمعیت‌شناسی کمک کند. این استراتژی ماه آینده در اختیار کابینه شورای شهر قرار خواهد گرفت و شورا معتقد است با بهره‌گیری از آن می‌توان شرایط موجود را تغییر داد.

عضو شورای شهر سولی‌هال در بخش حمل‌ونقل اظهار کرد: «مشخص است که نسبت سالمندان جامعه به‌طور قابل‌توجهی در حال افزایش است و بدون شک آنچه برای این قشر مهم است ایمنی و امنیت به‌شمار می‌رود.»

رئیس شورای شهر سولی‌هال با اشاره به تأثیر مثبتی که سیستم تراموا می‌تواند در پیوند دادن مناطق مختلف سولی‌هال داشته باشد، گفت: "راه‌اندازی یک سیستم مؤثر مترو می‌تواند برای ساکنان مناطقی در شمال که بیشتر به آن نیاز دارند، رفاه به ارمغان بیاورد و شورا تمایل دارد روی این نکته متمرکز شود. اتصال مترو بین شرق بیرمنگام و شمال سولی‌هال، شکاف برابری در شمال را از بین می‌برد و فرصت‌هایی را برای مشاغل فراهم می‌کند. شورا به‌خوبی آگاه است که مالکیت خودرو در آن منطقه بسیار کم است، بنابراین باید هر فرصتی را در اختیار ساکنان آن قرار داد تا بتوانند راحت‌تر به محل کار خود سفر کنند."

کد خبر 614868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.