پرتصادف‌ترین بزرگراه‌های تهران در نیمه اول ۱۴۰۱

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ پرتصادف‌ترین معابر و ساعات پیک وقوع حوادث رانندگی در تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به آمار تصادفات رخ داده طی شش ماهه اول امسال در پایتخت، اظهار کرد: متأسفانه بر اثر تصادفات رانندگی در شش ماهه اول سال جاری، به طور متوسط روزانه ۵۷ نفر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین روزانه ۲۱۵ مورد کروکی منجر به خسارت بالای ۲۰ میلیون تومان ترسیم و به بیمه ارسال شده است. متأسفانه در جریان این تصادفات در هر ۴۸ ساعت سه نفر فوت شدند.

وی با اشاره به سهم عابران، موتورسیکلت‌سواران و رانندگان و سرنشینان خودرو در حوادث رانندگی، افزود: ۴۴ درصد تصادفات در شش ماهه اول امسال مربوط به عابران پیاده بوده که نسبت به سال قبل شش درصد افزایش داشته است. ۴۳ درصد تصادفات مرتبط با موتورسیکلت‌سواران است که با کاهش یک درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. ۱۳ درصد باقی‌مانده نیز سهم رانندگان و سرنشینان خودرو است که در این رقم نیز نسبت به پارسال کاهش گزارش شده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پرتصادف‌ترین بزرگراه‌های تهران در شش ماهه اول امسال، گفت: براساس آمار، ۵۴ درصد متوفیان تصادفات در محورهای بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند. بزرگراه آزادگان ۱۰ درصد کل سهم تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده و بعد از آن بزرگراه امام علی (ع) قرار دارد. همچنین ۴۰ درصد تصادفات نیز در خیابان‌های اصلی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به زمان‌بندی وقوع تصادفات در شهر تهران اضافه کرد: در نیمه اول امسال ۴۸ درصد تصادفات که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده، در ساعات شب و تاریکی هوا اتفاق می‌افتد. همچنین ساعت ۱۶ تا ۲۰ نیز پرتصادف‌ترین بازه زمانی روز با سهم ۲۵ درصدی از تصادفات است.

آنالیز تصادفات رانندگی مهرماه در پایتخت

سرهنگ مؤمنی درخصوص آمار تصادفات در مهرماه امسال، تصریح کرد: به علت وقوع تصادفات رانندگی در مهرماه امسال روزانه ۵۵ نفر مصدوم شدند و به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین روزانه ۲۰۰ مورد کروکی خسارتی بالای بیست میلیون تومان کشیده شد. متأسفانه در جریان این تصادفات هفته‌ای ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: در مهرماه با همکاری مردم در تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی‌ها کاهش چشمگیری داریم؛ البته مواردی وجود دارد که باید بیشتر به آن‌ها پرداخته شود تا آمار خسارت‌ها کاهش پیدا کند. ۵۷ درصد متوفیان حوادث رانندگی در مهرماه، عابر پیاده بودند که بیش از نیمی از تصادفات را تشکیل می‌دهند. همچنین ۷۰ درصد تصادفات عابران پیاده در معابر بزرگراهی با وجود گاردریل، نرده و پل هوایی بوده است. نیمی از تصادفات عابر پیاده نیز در ساعات شب بوده و رانندگان آن‌ها را ندیدند. توصیه می‌شود در ساعات شب و تاریکی هوا از محل‌هایی عبور کنند که روشنایی کافی وجود دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار تصادفات موتورسیکلت‌ها، اظهار کرد :۳۰ درصد متوفیان موتورسیکلت‌سواران بودند که عمدتاً از کلاه ایمنی استفاده نکردند و بیشترین ساعات وقوع تصادفات آن‌ها ۱۲ تا دو ظهر بوده است. این اتفاق عمدتاً به علت خستگی، عجله و شتاب اتفاق می‌افتد. بیشترین سهم تصادفات موتورسیکلت‌ها در بزرگراه‌های شهید خرازی، شهید بابایی و شهید صیاد شیرازی بوده است. با توجه به ریسک بالایی که وسیله موتورسیکلت در سرعت‌های بالا دارد، از رانندگان درخواست می‌کنیم بیشتر احتیاط کنند.

وی با اشاره به سهم رانندگان و سرنشینان خودرو از تصادفات در مهرماه امسال، خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد تصادفات مربوط به رانندگان و سرنشینان آن می‌شود. در این زمینه بزرگراه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شهید رجایی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. در مهرماه بالاترین آمار تصادفات که ۵۸ درصد است، مربوط به محورهای بزرگراهی است و دو بزرگراه آزادگان و شهید یاسینی در صدر این لیست هستند. ۳۸ درصد از تصادفات نیز در خیابان‌های اصلی رخ داده است. از ساعت هشت تا ۱۱ شب تصادفات عابر پیاده و همچنین ساعت ۱۲ تا دو ظهر آمار تصادفات موتورسیکلت افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی ۴۱ درصد کل تصادفات در ساعات شب رخ می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 614822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.