مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان را در هفته گذشته، در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «رویداد پنجشنبه‌های فناور در اصفهان برگزار می‌شود»، «دومینوی تغییرات در شهرداری اصفهان شایعه است»، «۱۳ پارکینگ توسط مدیریت نت شهرداری اصفهان کنترل می‌شود»، «تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری کارمندان در اصفهان»، «آغاز برگزاری جلسات کمیته‌های بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵»، «درخواست رئیس شورا از استاندار اصفهان برای پیگیری تأمین منابع مالی خط ۲ مترو»، «روایت روزهای پرشکوه اصفهان را باید با زبان تازه گفت»، «لزوم به‌کارگیری صحیح القاب و عناوین در اظهارات و مکتوبات»، «رویدادهای ورزشی محلی ویژه بانوان استمرار یابد» و «ابر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران به کجا رسید» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا، می‌خوانید.

رویداد پنجشنبه‌های فناور در اصفهان برگزار می‌شود

مرتضی نصوحی، مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: رویداد پنجشنبه‌های فناور در حمایت از زیست‌بوم فناوری روز پنجم آبان‌ماه امسال با موضوع «پدافند غیرعامل و ایمنی شهری / چالش‌ها و راهکارها»، توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مدیریت پژوهش، خلاقیت و نوآوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و طرح مصوب شورای ششم شهر اصفهان با عنوان «تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری» به‌منظور فراهم آوردن امکان مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان جهت ارائه راهکار و ایده‌های خلاقانه و استفاده از ظرفیت حداکثری آن‌ها در حل مسائل مدیریت شهری و رفع چالش‌ها، رویداد «پنجشنبه‌های فناور» برگزار خواهد شد.

دومینوی تغییرات در شهرداری اصفهان شایعه است

مهدی سلطان‌آقایی، مدیرکل حوزه شهردار اصفهان با بیان اینکه در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر دومینوی تغییرات در شهرداری اصفهان مطرح شده که کاملاً بی‌اساس است، اظهار کرد: برخی افراد با در نظر گرفتن بعضی اهداف و به جهت افزایش منافع شخصی خود، شایعاتی در حوزه جابه‌جایی‌ها مطرح می‌کنند که به نظر من باید با این افراد صحبت کرد، زیرا آرامش سیستم شهرداری را به هم می‌زنند و در عملکرد کارکنان تأثیرات منفی به جا می‌گذارند.

وی تصریح کرد: تغییر مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان که به‌تازگی انجام شد، بر اساس بعضی اقتضاهای فردی انجام شد و باید مدیر دیگری جایگزین وی می‌شد، لذا این اقدام به معنای دومینوی تغییر نیست.

۱۳ پارکینگ توسط مدیریت نت شهرداری اصفهان کنترل می‌شود

مسعود توکلی‌پور، مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر وجود ۱۵۰ پل سواره‌رو، ۳۰ پارکینگ در سطح مناطق پانزده‌گانه وجود دارد که ۱۳ پارکینگ تحت پوشش نگهداری و تعمیرات است و مابقی در برنامه اجرای فاز بعدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۱ پل مکانیزه در سطح شهر و ۷۸ دستگاه آسانسور نیز تحت کنترل مدیریت نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان است، افزود: از این پس اقدامات تعمیراتی پل‌های سواره‌رو به‌صورت کلی و جزئی طبق قراردادی که با سازمان عمران شهرداری اصفهان منعقد شده است، توسط این سازمان انجام خواهد شد که از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به پل آزادگان، پل شریعتی، پل غدیر و پل چمران اشاره کرد.

تمدید طرح شناورسازی ساعت کاری کارمندان در اصفهان

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌‎ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پس از بررسی جوانب مختلف طرح شناورسازی ساعات اداری کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ارائه نتایج آن در شورای ترافیک استان اصفهان در جلسه بیست‌وششم مهرماه جاری، مقرر شد شناورسازی ساعات کاری، مشابه شهر تهران تا پایان آذرماه امسال تمدید شود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه اجرای طرح شناورسازی در مهرماه مطلوب بود و هدف توزیع سفر در ساعت پیک را برآورده کرد، به‌گونه‌ای که قله اوج ترافیک خودروها و مسافران حمل‌‎ونقل همگانی، ۱۵ درصد کاهش یافت و در مقابل هر دوره اوج ترافیک (صبح، ظهر و عصر) نیم‌ساعت افزایش یافت و این توزیع ترافیک باعث روان شدن بیشتر ترافیک و افزایش ظرفیت خدمات اتوبوس و مترو شد.

آغاز برگزاری جلسات کمیته‌های بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵

مهدی آصالح، مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان از آغاز برگزاری جلسات کمیته‌های بازنگری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، گفت: فرایند بازنگری (تکمیل و تدقیق) برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در حال اجرا است و در این راستا نخستین جلسه کمیته تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک روز گذشته _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، افزود: بازنگری برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ که با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر اسفندماه سال گذشته به شهرداری اصفهان تکلیف شد، به مرحله برگزاری جلسات کمیته‌های پیشران و پشتیبان و تخصصی رسیده است.

درخواست رئیس شورا از استاندار اصفهان برای پیگیری تأمین منابع مالی خط ۲ مترو

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از استاندار اصفهان به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری در خواست می‌شود که در پیگیری تأمین منابع مالی و سایر مباحث به پروژه مترو کمک کند.

وی تصریح کرد: در اجرای خط دو مترو از برنامه عقب هستیم که علت آن کمبود منابع مالی و اجرای آزادسازی است، در این راستا از تمام افرادی که در پروژه مسئولیت دارند، درخواست می‌کنم که اهتمام جدی داشته باشند.

روایت روزهای پرشکوه اصفهان را باید با زبان تازه گفت

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش کنیم هیچ شهروندی ناراضی از شهرداری نرود و هیچ شهروندی در تعامل با بخش‌های مختلف مدیریت شهری دچار ناامیدی از بهبود اوضاع نشود.

وی تاکید کرد: لازم است تمام تلاش خود را به کار گیریم تا هیچ شهروندی در تعامل با بخش‌های مختلف مدیریت شهری دچار ناامیدی از بهبود اوضاع نشود، هیچ‌یک از مردم نباید فساد را سیستماتیک تلقی کنند، هیچ اصفهانی نباید بابت داشتن چنین شهری حس تحقیر داشته باشد و خود را تحقیر کند. در چنین حالتی است که می‌توانیم با عزمی راسخ نسبت به آینده امیدوار باشیم.

لزوم به‌کارگیری صحیح القاب و عناوین در اظهارات و مکتوبات

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم به‌کارگیری صحیح و در شأن القاب و عناوین در اظهارات و مکتوبات، گفت: این موضوع در جلسات به خصوص مسائلی که مستند و مکتوب می‌شود، مورد توجه نیست.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم این موارد به عنوان یک بخشنامه به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رویدادهای ورزشی محلی ویژه بانوان استمرار یابد

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد مسابقات محلی والیبال بانوان در هفته سلامت زنان و تربیت‌بدنی، گفت: برگزاری رویدادهای ورزشی ویژه بانوان در محلات شهر استمرار یابد.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار، از سوی معاونت فرهنگی شهرداری این اقدام برای بانوان انجام شده است، افزود: این مدل باید به عنوان الگو در دیگر مناطق شهر نیز پیاده‌سازی شود.

ابرپروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران به کجا رسید؟

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران سرمایه‌گذارانی از کشور چین ورود کردند تا این پروژه انجام شود، اما به دلیل کج‌سلیقگی این پروژه متوقف و بودجه‌های دولتی در این زمینه حذف شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، اظهار کرد: این پروژه دولتی بوده و دولت باید عزم جدی در این راستا داشته باشد، اما چندین سال است که معضلاتی به دلیل نبود اعتبارات کافی و اهمیت ندادن به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه، بر سر راه آن ایجاد شده و پروژه آن‌طور که باید پیشرفتی نداشته است.

کد خبر 614780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.