شهرداری برای حذف فساد، از درآمدهای میلیاردی چشم‌پوشی کرد

مدیرکل حوزه شهردار اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر برای حذف فساد، از درآمدهای میلیاردی چشم‌پوشی کرد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح‌های «شفافیت و ارتقای سلامت اداری»، «سوت‌زنی» «حذف توافقات» و سامانه اصنو (سرا ۱۰)، اظهار کرد: باید بپذیریم برخی افراد منافعی داشته‌اند که با اجرای این طرح‌ها از بین رفته است، از این‌رو یکی از دلایلی که آن‌ها به دنبال مجاب کردن شهرداری مبنی بر بی‌فایده بودن اجرای طرح‌های شهرداری در این دوره مدیریت شهری هستند، حفظ همین منافع است.

وی با اشاره به تصمیم بزرگ شهرداری اصفهان در دوره ششم مبنی بر حذف توافقات، تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح، زمینه‌هایی که امکان توافق در آن وجود داشت، همچنین حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد شهرداری حذف می‌شد، لذا شهرداری برای حذف فساد، از این درآمد چشم‌پوشی کرد.

مدیرکل حوزه شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر به‌رغم حذف توافقات، شرایط مالی خوبی را در شهرداری اصفهان شاهد هستیم. درصد جذب بودجه مناطق که در سال گذشته تا این تاریخ ۴۶ درصد بود، امسال به ۴۱ درصد رسیده است و میزان درآمد مناطق تنها چهار درصد کاهش یافته است که از محل فروش اموال تملیکی به راحتی قابل جبران است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در حال حاضر سلامت اداری به صورت یک عقیده در بدنه شهرداری شکل گرفته است اما برای تبدیل آن به رفتار سازمانی نیازمند زمان هستیم.

وی با اشاره به میزان استقبال شهروندان از سامانه سوت‌زنی، گفت: آغاز به‌کار این سامانه خوب بود و در ادامه نیز باید برنامه‌ریزی‌هایی برای تبلیغ بهتر آن انجام شود، اما مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد، رفتار شهروندان و اعتماد نداشتن آن‌ها به وجود چنین سیستم‌هایی است، لذا باید توجه داشت مواردی که به سامانه سوت‌زنی گزارش می‌شود، صرفاً یک ادعا است و تا پیش از اثبات آن، نباید اقدامی که منجر به رفتن آبروی یک فرد شود، انجام دهیم.

مدیرکل حوزه شهردار اصفهان افزود: در کمیته سلامت اداری تصمیم گرفته شد از افرادی که گزارش آن‌ها صحیح بوده است و در سامانه سوت‌زنی به نتیجه می‌رسد، تقدیر شود.

وی با اشاره به چند مورد دستگیری کارکنان شهرداری به دلیل فساد، گفت: این دستگیری‌ها با هماهنگی نهادهای امنیتی و در مورد فسادهای کلان بوده است، پرونده برخی افراد نیز هنوز باز و در حال رسیدگی قضائی است.

کمیته سلامت اداری تاکنون ۴۷ مصوبه داشته است

سلطان‌آقایی با اشاره به فعالیت کمیته سلامت اداری در شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: بنا به درخواست شورای اسلامی شهر اصفهان و با هدف برقراری شفافیت و سلامت بهتر در حوزه فرایندهای مدیریت شهر، کمیته سلامت اداری با ترکیبی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به ریاست شهردار اصفهان تشکیل شد.

مدیرکل حوزه شهردار اصفهان ادامه داد: این کمیته پیش از سال ۱۴۰۱ چندین جلسه غیررسمی داشت و در سال جاری نیز هر هفته با حضور شهردار اصفهان تشکیل جلسه داده است که از جمله مصوبات آن می‌توان به تعدیل بعضی فرایندها برای تسهیل ارائه خدمات به مردم به‌ویژه در حوزه شهرسازی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کمیته سلامت اداری تاکنون ۴۷ مصوبه در حوزه‌های مختلف شهرسازی و خدمات شهری داشته است، گفت: پیش از این وجوهی در مناطق از شهروندان دریافت می‌شد که مصوبه قانونی نداشت، لذا مهم‌ترین مصوبه این کمیته، حذف توافقات در شهرداری است که در حوزه صدور پروانه ابلاغ شد و با اجرای آن حضور دلالان کم‌رنگ شد و احتمال سوءاستفاده از کارکنان شهرداری نیز غیرممکن می‌شود.

کد خبر 614591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.