لزوم شفاف‌سازی در تمام فرایندهای مالی

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی تمام فرایندهای مالی، گفت: شفافیت مالی ضمن اعتمادسازی عمومی و تغییر نوع گفتمان، الزام به پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری مدیران را نهادینه می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، لطف‌الله فروزنده در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت مالی، اظهار کرد: کسب درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌های غیرضروری مهم‌ترین اولویت‌های معاونت مالی و اقتصاد شهری است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش در کسب منابع درآمدی جدید برای اداره پایتخت، گفت: لازم است در شرایط کنونی به سمت کسب درآمدهای جدید پیش برویم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران ایجاد پویایی و نظام پایدار درآمد را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه رسیدن به درآمد پایدار را با اهمیت جلوه می‌دهد دستیابی به توسعه پایدار شهری است.

وی با اشاره به افزایش شفافیت و انضباط مالی را از دیگر اولویت‌های این معاونت، گفت: شفافیت، انضباط مالی، اطلاع‌رسانی دقیق و تمرکز بر قانون، کاهش فساد را به دنبال دارد.

فروزنده افزود: شفافیت مالی، ضمن اعتمادسازی عمومی و تغییر نوع گفتمان، الزام به پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری مدیران را ایجاب و نهادینه می‌کند.

وی با اشاره به مقوله شفاف‌سازی تمام فرایندهای مالی، تصریح کرد: تلاش داریم در حوزه مالی مقوله شفافیت را تحقق بخشیم، چرا که این شفافیت از بروز فساد و بسیاری دیگر از مشکلات جلوگیری می‌کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مطالبات شهرداری تهران از دولت و بخش خصوصی مشخص شده است، گفت: این مطالبات باید از نهادهای دولتی و بخش خصوصی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

کد خبر 613805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.