مصرف داروی کاهش‌دهنده کلسترول چه تاثیری بر کرونا دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده منظم از داروهای کاهش‌دهنده کلسترول خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی کاهش‌دهنده کلسترول بر نوع شدید بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، سوابق پزشکی ۳۸ هزار و ۸۷۵ فرد مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. ۳۰ درصد این بیماران به صورت منظم از داروهای استاتین برای درمان کلسترول بالا استفاده می‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که داروی استاتین مصرف می‌کردند ۳۷ درصد کمتر در معرض مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ قرار داشتند. علاوه بر این افرادی که به طور منظم از این دارو استفاده می‌کردند کمتر احتمال داشت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند یا دچار لختگی خون شوند. همچنین مدت زمان بستری آن‌ها در بیمارستان کوتاه‌تر بود.

با وجود اینکه بیماری کووید -۱۹ باعث بروز التهاب می‌شود؛ در بعضی موارد سیستم ایمنی با نشان دادن واکنش بیش از حد به عفونت، التهاب بیشتری ایجاد می‌کند. این واکنش شدید باعث آسیب‌های خاص مانند مشکلات تنفسی، آسیب‌های زیادی به بدن می‌شود و دستگاه تنفسی، ریه‌ها، کلیه‌ها، قلب، مغز و سیستم عروقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. متخصصان معتقدند که اثر ضدالتهابی داروهای استاتین، خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

کد خبر 614468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.