اجرای ۱۷ طرح فعال مسکن در ۴ شهرستان یزد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد با اشاره به ورود این سازمان به عنوان کارگزار طرح‌های ساخت مسکن در استان یزد، گفت: در حال حاضر این سازمان ۱۷ طرح فعال مسکن در شهرهای یزد، اشکذر، زارچ و مهریز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل پایگاه خبری گردشگر آنلاین، محمدرضا عظیمی‌زاده با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها سازمانی با سرمایه مستقیم شهرداری‌های استان است، اظهار کرد: این سازمان دارای تشکیلاتی از جمله مجمع است که به ریاست استاندار برگزار می‌شود و رئیس هیئت مدیره معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری است.

وی با بیان اینکه این سازمان تاکنون موفقیت‌های خوبی را در مدیریت‌های گذشته و یک‌سال اخیر کسب کرده است، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن سازمان همیاری‌های شهرداری ابتدا به صورت پیمانکار در پروژه‌های ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) ورود کرد و پس از آن به عنوان کارگزار معرفی شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد خاطرنشان کرد: این سازمان حدود سه هزار پروژه را در حال اجرا دارد، همچنین در مواردی سازمان به عنوان کارگزار در حال فعالیت است و بعضی از پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه ۲۰۰ واحدی فاطمیه در حال بهره‌برداری است و مشکلات این پروژه در حال برطرف شدن است، خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن یک مقدماتی دارد که این مقدمات باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه با حمایت اداره‌کل راه و شهرسازی فراهم شود.

عظیمی‌زاده ادامه داد: یکی از این مقدمات اجرای این پروژه، تأمین زمین است، لذا ابتدا باید زمین مناسب توسط اداره کل راه و شهرسازی تأمین شود و پس از آن آماده‌سازی طرح اولیه انجام شود که این اقدام بعد از تأمین زمین و انجام آزمایشات ژئوتیکی انجام می‌شود تا مقدمات کار برای تهیه طرح آماده شود، در ادامه طرح پروژه باید تهیه شود و مراحل تصویب را بگذراند، پروانه واحدها دریافت شود و در نهایت تجهیز کارگاه و انتخاب پیمانکار برای اجرای کار صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرا شدن مقدمات یکی از مباحث مهمی که وجود دارد تا پروژه به پایان برسد تأمین منابع مالی است که در طول مدت اجرای این پروژه‌ها منابع مالی با آورده مردمی و از محل تسهیلات وام بانک مسکن باید تأمین شود.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد افزود: ما در استان یزد ۱۷ پروژه فعال در شهرهای یزد، اشکذر، زارچ و مهریز داریم که این پروژه‌ها با قوت و قدرت و حمایت شورای مسکن استان در حال انجام است و مصمم هستیم که ساختمان‌ها را با شرایط خوب و با کیفیت قابل قبول تحویل متقاضیان دهیم.

وی گفت: موضوع مهم دیگر همزمان با اجرا پروژه‌ها هماهنگی کافی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم است، لذا باید نشست‌های مداوم نهضت ملی مسکن توسط اداره راه و شهرسازی به صورت ماهانه برگزار شود و مشکلات رسیدگی شده به متقاضیان اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 614392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.