طرح جامع بازنگری کلانشهر شیراز در حال بررسی است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح جامع بازنگری کلانشهر شیراز در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی ترابی امروز _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران از بررسی طرح بازنگری کلانشهر شیراز خبر داد و اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها در حال بررسی طرح جامع بازنگری شهر شیراز است که امیدوارم این طرح با دقت بالا و در کوتاه‌ترین زمان به تصویب کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی برسد.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با بررسی این طرح، طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز نیز در حال بررسی است، ادامه داد: هر دو مشاور طرح‌های جامع شهر اطلاعی از اقدامات یکدیگر نداشته و هیچ‌گونه هماهنگی بین آن‌ها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری، استانداری، راه و شهرسازی انجام نشده است، در صورتی که باید طرح‌های فرادستی توسعه شهر با هم منطبق باشد و بر یک محور به تصویب مراجع ذی‌صلاح برسد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به هماهنگ نبودن مسئولان طرح‌ها سبب می‌شود که این دو طرح قابلیت اجرا نداشته باشد، گفت: این امر منجر خواهد شد به اینکه درصد پیشرفت فیزیکی آن‌ها بر اساس زمان‌بندی طرح به حداقل برسد و خسارت‌های زیاد مادی و معنوی بر پیکره شهر شیراز وارد شود.

وی تصریح کرد: لازم است شهرداری شیراز به عنوان مجری طرح‌های فرادستی زمان برگزاری جلسات مشترک بین هر دو شرکت مشاور مقدمات این امر ضروری را فراهم کند و دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی ورود جدی‌تری به موضوع داشته باشد تا شیراز دچار خسارات جبران‌ناپذیر نشود.

ترابی با بیان اینکه مجری اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهر، شهرداری است، اما طی سال‌های گذشته تحقق‌پذیری کاربری‌های مصوب در طرح تفصیلی مورد بررسی چندانی قرار نگرفته است، افزود: یکی از سیاست‌ها و راهبردهای شورای اسلامی شهر و کمیسیون شهرسازی و معماری پیگیری تحقق‌پذیری سرانه‌های خدماتی از جمله فضای سبز، آموزشی، درمانی، مذهبی، فرهنگی، تأسیسات و تجهیزات شهری است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است شهرداری شیراز به ویژه حوزه معاونت شهرسازی و معماری تلاش بیشتری داشته باشد و نسبت به اجرا نشدن کاربری‌های طرح تفصیلی بی‌تفاوت نباشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: ستاد و مدیریتی به این منظور باید در معاونت شهرسازی شکل گیرد و جلسات متعدد با مجموعه‌های دولتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شیراز، آموزش و پرورش، تربیت بدنی و زیرمجموعه‌های شهرداری برگزار کند و موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.

کد خبر 614293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.