مطالبه ۱۸۰ میلیارد ریالی شهرداری از شهروندان خمین

شهردار خمین گفت: ️مطالبات عوارض نوسازی شهرداری از شهروندان، ۱۸۰ میلیارد ریال است.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان، اظهار کرد: توسعه و آبادانی شهر درگرو حمایت شهروندان و پرداخت به‌موقع عوارض شهرداری است، درواقع شهروندان با پرداخت به موقع عوارض در توسعه و آبادانی شهر سهیم هستند.

وی افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال، تنها پنج میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال عوارض نوسازی توسط شهروندان پرداخت شده درحالی‌که مطالبات عوارض نوسازی شهرداری از شهروندان ۱۸۰ میلیارد ریال است، درواقع پرداخت عوارض از سوی شهروندان بسیار کم بوده است.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: شهرداری‌های شهرهای کوچک از نبود منابع و اعتبار کافی رنج می‌برند؛ بنابراین افزایش مشارکت عمومی شهروندان و حمایت تمام مسئولان شهرداری را به سمت مسیری روشن و آینده‌ای بهتر هدایت می‌کند.

احمدی اضافه کرد: پرداخت عوارض کسب و پیشه در ۶ ماهه نخست امسال، دو میلیارد و ۲۶ میلیون ریال بوده، درصورتی‌که مطالبات عوارض کسب و پیشه شهرداری خمین ۹۰ میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: چنان‌چه شهروندان خواهان خدمت‌رسانی مطلوب هستند، باید بهای آن را بپردازند، بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است که نهایتاً در همین شهر و برای خود شهروندان هزینه می‌شود.

شهردار خمین با بیان اینکه خدمت‌رسانی وظیفه شهرداری‌ها است، تصریح کرد: شهرداری‌ها برای خدمت‌رسانی مبالغی به عنوان عوارض و بهای خدمات از شهروندان دریافت می‌کنند. اصلی‌ترین دلایل موفق نشدن شهرداری در خدمت‌رسانی مطلوب در سطح شهر، همکاری نکردن بدهکاران شهرداری است که با پرداخت نکردن بدهی خود به شهرداری موجب کندی یا کسری در ارائه خدمات می‌شوند.

احمدی گفت: هرچه مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و مالیات‌ها که بخشی از آن به عنوان ارزش افزوده به شهرداری‌ها بازمی‌گردد، بیشتر و به موقع باشد، خدمات نیز به موقع، سریع‌تر و گسترده‌تر انجام می‌شود.

کد خبر 614221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.