بهترین روش برای درمان تب‌ خفیف چیست؟

اولین کاری که لازم است برای درمان تب خفیف انجام دهید این است که مقدار زیادی آب بنوشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تب خفیف نباید در برنامه روزانه افراد اختلال ایجاد کند، اما ممکن است بیش از حد معمول احساس خستگی کنید. درمان تب به این موضوع بستگی دارد که چه علائم دیگری دارید و اینکه چه چیزی باعث بروز آن شده است. برای نمونه افزایش جزئی در دمای بدن پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا یا دیگر واکسن‌ها، غیرمعمول نیست. در این مورد نباید استامینوفن مصرف کنید، زیرا ممکن است با واکسن تداخل داشته باشد.

تب خفیف ممکن است به دلیل ورزش شدید، استرس یا فعالیت‌های بیرون از خانه در هوای گرم رخ داده باشد. اولین کاری که لازم است برای درمان انجام دهید این است که مقدار زیادی آب بنوشید. در صورت امکان، شب‌ها بیشتر بخوابید تا بدنتان بهبود پیدا کند، همچنین می‌توانید از کمپرس سرد روی صورت و گردن خود استفاده کنید تا دمای بدن خود را کاهش دهید.

به گفته متخصصان، تب خفیف ممکن است با ایبوپروفن، آسپرین یا دیگر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی درمان شود. گاهی تب‌های خفیف به دلیل عفونت‌های باکتریایی مانند باکتری‌های معده رخ می‌دهد و نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارند. توصیه شده است در صورت ادامه پیدا کردن یا بدتر شدن تب، به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 614198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.