تاثیر لبخند ساختگی بر بهبود روحیه چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که لبخند ساختگی به بهود روحیه کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر لبخند ساختگی بر بهبود روحیه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۳۹۰۰ شرکت‌کننده از ۱۹ کشور را مورد ارزیابی قرار دادند. محققان از سه تکنیک برای فعال کردن ماهیچه‌های لبخند استفاده کردند؛ یک سوم از شرکت‌کنندگان در مطالعه از تکنیک قلم در دهان استفاده کردند درحالی‌که از یک سوم دیگر خواسته شد از حالت‌های بازیگران خندان تقلید کنند. از یک سوم نهایی نیز خواسته شد که گوشه‌های لب خود را به سمت گوش حرکت دهند و گونه‌های خود را تنها با استفاده از عضلات صورت بالا بکشند.

نیمی از شرکت‌کنندگان در هر گروه این اقدامات را در حالی که به صفحه‌های خالی نگاه می‌کردند، انجام دادند. نیمی دیگر به تصاویر شادی از سگ‌ها، گربه‌ها، گل‌ها و آتش‌بازی نگاه کردند. سپس محققان از شرکت‌کنندگان خواستند که شادی خود را پس از هر کار ارزیابی کنند. هنگامی که شرکت‌کنندگان از عکس‌های خندان تقلید کردند یا دهان خود را به سمت گوش‌های خود می‌کشیدند، تیم افزایش قابل توجهی در شادی آن‌ها یافت. به نظر نمی‌رسید که تکنیک قلم در دهان تغییری در خلق‌وخو ایجاد کند.

به گفته محققان، لبخند می‌تواند باعث ایجاد احساس شادی در افراد شود، اخم کردن نیز می‌تواند باعث عصبانیت در افراد شود بنابراین تجربه آگاهانه احساسات باید حداقل تا حدی براساس احساسات بدنی باشد.

کد خبر 614197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.