صادرات بیش از ۲.۴ میلیارد دلار کالا در نیمه نخست امسال

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران از صادرات دو میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار کالا از این استان به دیگر کشورها خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، «حسن میرزایی» اظهار کرد: بر اساس آمارهای گمرک، صادرات از استان تهران بر اساس استان مبدا تولید چهار میلیون و ۷۴۶ هزار تن و به ارزش دو میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار و سهم استان تهران از صادرات کل کشور ۱۰.۲۱ درصد است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کالاهای صادراتی در این بازه زمانی در بخش صنعت به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار، کشاورزی به ارزش ۱۵۳ میلیون دلار، فرش و صنایع دستی به ارزش ۴۸ میلیون دلار، پتروشیمی و پایه‌های نفتی به ارزش ۵۱ میلیون دلار و معدن و صنایع معدنی به ارزش ۹۴ میلیون دلار بوده است.

معاون سازمان صمت استان تهران گفت: پنج بازار نخست صادراتی استان تهران شامل ترکیه، عراق، آلمان، افغانستان و پاکستان و سهم این بازارها از کل صادرات استان ۶۱.۲۶ درصد است.

وی همچنین از واردات ۲۴۴ هزارتن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۸ میلیون دلار به استان خبر داد و گفت: واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۲.۷۴ درصدی داشته است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران اضافه کرد: سهم استان تهران از واردات کشور ۱۸.۴۷ درصد است.

کد خبر 614190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.