منافع ملی با اطلاعات آماری قابل اتکا افزایش می‌یابد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه هر چه توان علمی بالاتر و اطلاعات آماری قابل اتکایی وجود داشته باشد، قدرت تصمیم‌گیری جهت منافع ملی نیز افزایش می‌یابد، گفت: سازمان‌ها نیز به تبعیت از ساختارهای کلی از تهیه و تولید آمار قادر هستند، در تحقق اهداف و سیاست‌های کلی جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی، اظهار کرد: ائمه (ع) در هر شرایطی تقویت دین و اسلام را مورد توجه قرار می‌دادند، امام حسن (ع) نیز مصلحت مسلمانان را یکی از دلایل مهم در صلح می‌دانست، چرا که شرایط مناسب با نبرد و جهاد نبود و قدرت در دست معاویه بیشتر از شیعیان بود و این صلح در مسیر مبارزه با دشمن و هدایت دین انجام شد.

وی در خصوص سالروز شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی، ادامه داد: نخستین روز آبان‌ماه سالروز شهادت مبارز دل‌سوخته نهضت، مجتهد وارسته، عالم عامل آیت‌الله حاج سیدمصطفی خمینی ناشی از توطئه ناجوانمردان دست‌نشانده آمریکای جنایتکار است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: سید مصطفی، شخصیتی عظیم‌الشأن بود که از آغازین ایام مبارزه روحانیت به زعامت رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نقش کلیدی و ارزشمندی در هدایت مبارزه علیه رژیم منحط پهلوی داشت.

وی گفت: شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی در عرصه‌های مختلف علمی و اخلاقی صاحب جایگاه ویژه بود و در جریان شکل‌گیری نهضت، همراهی بی‌بدیلی با امام راحل (ره) در دوران تبعید و سختی داشت.

سیفی با اشاره به روز آمار و برنامه‌ریزی گفت: رسالت آمار مشابه چراغی درخشان و پرنور برای ارزیابی و تحلیل وضعیت آینده و تصمیم‌گیری است و این ارزیابی راهی برای توسعه و پیشرفت شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر چه توان علمی بالاتر و اطلاعات آماری قابل اتکایی وجود داشته باشد، قدرت تصمیم‌گیری جهت منافع ملی نیز افزایش می‌یابد، ادامه داد: سازمان‌ها نیز به تبعیت از ساختارهای کلی از تهیه و تولید آمار قادر هستند، در تحقق اهداف و سیاست‌های کلی جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

کد خبر 614124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.