نظام سلامت، ایمنی و محیط زیست در اصفهان مستقر شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری موضوع استقرار نظام سلامت، ایمنی و محیط زیست را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در نطق میان دستور شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان دارای جمعیت دو میلیون نفری، ۱۵ منطقه شهری و ۲۰۰ محله و شبکه گسترده‌ای از مراکز اقتصادی و شریان‌های شهری است.

وی افزود: وجود مسائلی از جمله تراکم زیاد جمعیت، افزایش مهاجرت، مراکز صنعتی و غیرصنعتی، بافت سنتی، بازارهای قدیمی، فرونشست، ترافیک سنگین در صورت وقوع حوادث و وجود شرایط کوهستانی و حوادث جاده‌ای شهر را تهدید می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است مدیریت شهری بنا بر مأموریت سازمانی خود در راستای دستیابی به رویکردهای اداره بهتر شهر و تاب‌آوری شهری و با عنایت به توسعه تکنولوژی شهری، گستردگی خدمات و تهدید سلامت شهروندان در نتیجه افزایش روزافزون آلودگی هوا، آب و خاک و اتلاف منابع، موضوع استقرار نظام سلامت، ایمنی و محیط‌زیست را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در این سه حوزه پراکنده است و با وضع مطلوب فاصله دارد، گفت: آمار به دست آمده از اداره کل سرمایه انسانی مربوط به حوادث خسارتی، جرح و فوتی نشان می‌دهد، این آمار روند افزایشی داشته است، همچنین ۷۰ درصد مبلغ قرارداد بیمه جامع شهروندی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ افزایش داشته است، بنابراین حادثه‌ای که منجر به مرگ می‌شود، عوارض جبران‌ناپذیری دارد.

قربانی اظهار کرد: کرونا ثابت کرد باید به ساختار سلامت، ایمنی و محیط زیست توجه کنیم. در این راستا قوانین زیادی به لحاظ فوریت وجود دارد و این ساختار در بدنه مدیریت شهری قابل توجیه است.

یکی چالش‌های اصلی شهر موضوع حمل‌ونقل است

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با نگاه ویژه در راستای استقرار نظام مدیریتی سلامت، ایمنی و محیط زیست گام‌های مؤثری برداشته شود تا با رفع چالش‌ها و مشکلات شاهد حوادث بغرنج گذشته نباشیم و با افزایش بهره‌وری، شهری ایمن و تاب‌آور رقم بزنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این روزها یکی چالش‌های اصلی شهر موضوع حمل‌ونقل است، گفت: اکنون بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه حمل‌ونقل شهری اعتقاد دارند که ۹۰ درصد پروژه‌های حمل‌ونقلی شهرها در این وضعیت بی‌پولی و مشکلات موجود، به صورت اشتباه انجام شده و ما را از هدف اصلی دور کرده است.

وی افزود: موضوع حمل‌ونقل در دنیای امروز مبتنی بر دانش است و اگر نخواهیم تجربه دیگر مناطق جهان را مورد استفاده قرار دهیم، نتیجه آن می‌شود که راه رفته آن‌ها را دوباره طی کنیم و ۳۰ یا ۴۰ سال آینده به آن برسیم که باز هم عقب هستیم.

قربانی با بیان اینکه نگرش‌های موجود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اگر بی‌توجهی به موضوع شود اتلاف منابع است، تصریح کرد: دنیای امروز به توسعه حمل‌ونقل عمومی که شامل کل شبکه است توجه دارد، به طوری که ایجاد و توسعه سیستم حمل‌ونقل غیرموتوری، سیستم‌های آنتنی گسترده و توسعه شهری مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در دستور کار دنیا قرار دارد، لذا اگر این تفکر را حاکم نکنیم، هر روز که می‌گذرد شاهد تثبیت شرایط نابسامان امروز خواهیم بود و مشکلی رفع نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم جلساتی برای مسئولان برگزار و آخرین دانش‌ها در این حوزه مطرح شود، زیرا اگر قرار است کاری انجام دهیم تا دیر نشده است باید اقدام کرد.

کد خبر 614098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.