شهر یزد نیازمند توسعه سرانه‌های تفریحی، فرهنگی و رفاهی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این شهر نیازمند سرانه‌های تفریحی، فرهنگی و رفاهی است، گفت: بعضی از سالن‌های کارخانه جنوب که در اختیار شهرداری بوده، بلاتکلیف مانده است، لذا مقرر شد تفاهم‌نامه سه جانبه توسط شهرداری، استانداری و بنیاد مستضعفان منعقد و زمینی برای ایجاد موزه فرش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سیدناصر حیدری امروز _ یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در نشست هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد در خصوص املاک معوض بین شهرداری و بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: بعضی از سالن‌های کارخانه جنوب که در اختیار شهرداری بوده، بلاتکلیف مانده است، لذا مقرر شد تفاهم‌نامه سه جانبه توسط شهرداری، استانداری و بنیاد مستضعفان منعقد شود تا با موافقت شورای اسلامی شهر یزد یکی از سالن‌های هفت هزار متری این کارخانه در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد و بنیاد آن را با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای موزه فرش‌های قدیمی و ارزشمند مهیا کند.

وی با بیان اینکه شهر یزد نیازمند سرانه‌های تفریحی، فرهنگی و رفاهی است، ادامه داد: در مقابل این تفاهم‌نامه، زمینی به وسعت بیش از یک هکتار از اراضی که در تملک بنیاد است برای ایجاد یک بوستان شهری در اختیار شهرداری یزد قرار می‌گیرد تا شهرداری با ایجاد بوستان بتواند سرانه تفریحی، رفاهی و فرهنگی شهر یزد را توسعه دهد، همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد از سوی استاندار جهت ایجاد مرکز شتاب‌دهی فرهنگی اختصاص یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: عوارض کسری فضای باز از ساختمان‌های احداثی سال ۱۴۰۱ و اصلاح هندسی میدان امام علی (ع) از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بود که جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

وی گفت: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گزارش شهردار از درآمد و هزینه شش ماهه شهرداری مطرح شد و جهت ارائه به فرمانداری در صحن شورای ششم شهر به تصویب اعضا رسید.

حیدری با بیان اینکه شورای ششم شهر یزد میزبان اعضای شورای اسلامی شهر طرقبه بود، گفت: این سفر در راستای بازدید از بافت تاریخی یزد انجام شد، با توجه به اینکه شهر میراث جهانی یزد در حفظ آثار تاریخی منسجم خود موفق بوده است، می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرهای قدیمی کشور باشد.

کد خبر 614049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.