لیسبون در انتظار خیابان‌های مدرسه

پایتخت پرتغال با پیروی از اقدامی که توسط سایر شهرهای اروپایی ایجاد شده است، طرحی را موسوم به «خیابان‌های مدرسه» در پیش گرفته است که اجرای آن ایمنی بیشتری را برای دانش‌آموزان تضمین خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجمع شهرداری لیسبون پیشنهادی را تصویب کرده است که بر اساس آن «خیابان‌های مدرسه» در قلمرو پایتخت احداث خواهد شد. این اقدام قبلاً در سایر شهرهای بزرگ اروپایی مانند پاریس و بارسلونا در سال گذشته انجام شده است.

«خیابان مدرسه» به منطقه‌ای اطلاق می‌شود که در مجاورت مؤسسات آموزشی قرار دارد و برای عبور و مرور ایمن دانش‌آموزان کاملاً پیاده‌محور شده است. مناطق اطراف مدرسه بسیار حساس هستند زیرا در طول روزهای هفته، گروه‌های بزرگی از کودکان تمایل دارند در آنجا جمع شوند و همین امر خطرات حوادث را در صورت وجود ترافیک موتوری افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، مجمع شهرداری لیسبون به رهبری شهردار کارلوس موداس از دولت درخواست کرده است تا امکان پیاده‌سازی چنین خیابان‌هایی را در لیسبون به عنوان پروژه‌های آزمایشی که در سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود، بررسی کند تا در نهایت امنیت برای قشر دانش‌آموز این شهر فراهم شود و والدین نیز با خیال راحت منتظر فرزندانشان باشند.

Daniela Serralha، یکی از نمایندگان شهرداری حامی این پیشنهاد گفته که امیدوار است که این موضوع توسط شورای شهر پذیرفته شود. معاون شهردار نیز در این رابطه گفت: "اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، می‌توان یک بررسی جامع از مدارس در این رابطه انجام داد. ما باید ببینیم که کجا می‌توانیم چنین راه‌حل‌هایی را اعمال کنیم، زیرا مدارسی وجود خواهند داشت که این امکان برایشان به علت قرار گرفتن در مرکز شریان‌های ترافیکی وجود نخواهد داشت. پس از این باید راهکارها را مطالعه کرد و پروژه‌های آزمایشی را ایجاد کرد."

کد خبر 613947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.